۰ نفر

صف های شلوغ "نان ارزان" در شهرهای ترکیه + عکس

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبر: 588907
صف های شلوغ "نان ارزان" در شهرهای ترکیه + عکس

همچنین مواد اساسی خوراکی در بازار و فروشگاه های ترکیه کمیاب شده و در بسیاری از فروشگاه ها کالاهایی چون شکر و روغن را به صورت سهمیه بندی شده و محدود عرضه می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، همزمان با تشدید بحران اقتصادی ناشی از سقوط ارزش پول ملی ترکیه و تورم افسارگسیخته، افزایش دو برابری قیمت نان باعث شده بسیاری از شهروندان ترکیه برای خرید نان با نرخ رسمی در صف های شلوغ و بلند بایستند.
 طی هفته گذشته و همزمان با سومین دور افزایش قیمت نان طی هفته های اخیر و رسیدن نرخ هر عدد نان استاندارد 230 گرمی به 3.5 لیر در شهرهای ترکیه، مردم ترکیه که زیر بار تورم و شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته اند، برای خرید نان ارزان تر از برخی نانوایی های معدود، صف های بلند تشکیل دادند.
اتحادیه نانوایی های ترکیه می گوید هر کیسه آرد که سال گذشته با نرخ 106 لیر می خرید امسال به 320 لیر رسیده و به همین نسبت قیمت هر عدد نان نیز که سال گذشته 1.5 لیر بوده باید به 5 یا حتی 6 لیر برسد.

برخی نانوایی ها در ترکیه توجهی به نرخ رسمی و مصوب 2.5 لیر برای هر عدد نان با چانه 230 گرمی ندارند و طی روزهای گذشته ضمن کاهش میزان چانه نان ها، قیمت هر عدد نان را نیز به 3 و یا حتی 3.5 لیر رسانده اند.
اما در این میان برخی معدود نانوایی ها هم همچنان با نرخ 2 یا 2.5 لیر نان به مردم عرضه می کنند که در مقابل این مغازه ها صف های طولانی خرید شکل می گیرد.
همچنین طی هفته های گذشته کمبود برخی اقلام خوراکی نیز در فروشگاه های ترکیه محسوس شده و بسیاری از فروشگاه ها برای مثال کالاهایی اساسی چون شکر و روغن را سهمیه بندی کرده و برای هر خریدار تنها میزانی معین و یک بطری روغن مایع اختصاص داده اند و بیشتر از این میزان به مشتریان نمی فروشند.
 

photo_2021-12-11_14-12-13