۰ نفر

ماجرای مسمومیت ‌دانش آموزان در کاشان چه بود؟

۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۸
کد خبر: 585208
ماجرای مسمومیت ‌دانش آموزان در کاشان چه بود؟

۲۳ دانش‌آموز و ۱۰ کادر مدرسه‌ای در کاشان روز گذشته دچار مسمومیت با مونوکسید کربن متصاعد شده از بخاری گازی شدند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، روز گذشته و همزمان با نخستین روز‌های بازگشایی مدارس، ۲۳ نفر از دانش‌آموزان دبستانی دخترانه در طاهرآباد کاشان و ۱۰ نفر از کادر مدرسه دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ناشی از بخاری گازی مدرسه شدند.

آنگونه که حمزه چاووشی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان گفت: این دبستان فعالیت حضوری را آغاز کرده و مدرسه شوفاژ دارد که در دست تعمیر است، اما به دلیل سرد شدن هوا، در آبدارخانه مدرسه بخاری گازی نصب کردند که لوله بخاری خارج شده و گاز متصاعد شده منجر به مسمومیت دانش آموزان و کادر مدرسه شد که همگی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: شوفاژ مدرسه به دلیل تعطیلی کلاس‌های حضوری، دو سال است که استفاده نمی‌شود از آنجایی که زمان بازگشایی مدارس به صورت دقیق مشخص نبود برای تعمیر اقدام نکردند، چون مجدد باید خاموش می‌شد، اما با بازگشایی مدارس در مقطع زمانی فعلی، برای تعمیر شوفاژ مدرسه اقدام شد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان درباره اینکه چه تعداد بخاری گازی در مدارس استان کاشان استفاده می‌شود؟ مطرح کرد: در کاشان، مدارس ۶۰ سال ساخت وجود دارد که از آن‌ها استفاده می‌شود با توجه به اینکه ۲۵ درصد مدارس فرسوده هستند و نیازمند جایگزینی با مدارس جدید هستیم بنابراین نمی‌توان شوفاژ نصب کرد، چون مدرسه فرسوده است و هزینه کردن فایده‌ای ندارد به همین دلیل ناچار به استفاده از بخاری گازی هستیم.

قابل ذکر است، پیش از این و در ۴ اسفند ۹۹، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وعده جمع‌آوری بخاری‌های گازی خبر داده و گفته بود: بر پایه آخرین آمار‌ها ۴۷ هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که به زودی جمع‌آوری خواهد شد.

او حتی وجود شعله مستقیم گاز در مدارس کشور را با توجه به ضوابط ایمنی، ممنوع دانسته و گفته بود: بر پایه مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، سهم نوسازی مدارس کشور از محل عوارض گاز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد که از این محل، یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نصیب سازمان نوسازی مدارس و صرف جمع‌آوری بخاری‌های گازی مدارس خواهد شد.