۰ نفر

یک مقام مسئول؛

شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ ها فراهم است

۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 585100
شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ ها فراهم است

مدیر کل دفتر سیاست گذاری آموزش عالی وزارت علوم از فراهم شدن شرایط حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا آهنچیان مدیر کل دفتر سیاست گذاری آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، درباره نحوه برگزاری ترم آینده برای دانشجویان گفت: طبق آخرین آمار‌های واکسیناسیون کرونا که در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، باید گفت که در وضعیت خوبی به سر می‌بریم.

او افزود: بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از جامعه دانشگاهی، اعضای هیات علمی و کارشناسان، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حدود ۵۰ درصد دانشجویان کارشناسی و کاردانی تاکنون واکسینه شده اند.

آهنچیان تصریح کرد: اسکان دانشجویان مسئله مهمی است و دانشگاه‌ها با محدودیت خوابگاه‌ها مواجه هستند و باید تنها ۵۰ درصد از ظرفیت قبلی خود را استفاده کنند که همان نیازمند ساماندهی و تقویت زیرساخت‌های مربوطه است و در تلاش هستیم تا این موضوع برای دانشجویان غیر بومی تا نیم سال آینده رفع شود.

حضور دانشجویان در دانشگاه منوط به واکسیناسیون صد درصدی 

مدیر کل دفتر سیاست گذاری آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: اگر واکسیناسیون جامعه دانشگاهی که شرط دوم بازگشایی حضوری دانشگاه هاست تا نیم سال آتی با همین روند انجام شود؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند با پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در دانشگاه‌ها حاضر شوند.

آهنچیان گفت: احتمال دارد که برخی از دانشگاه‌های مستقر در مناطق قرمز و نارنجی به علت ویروس کرونا آموزش‌های مجازی را ادامه دهند، اما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره در تلاش است تا هیچ دانشگاهی آموزش‌های خود را به صورت غیرحضوری در ترم آتی برگزار نکند و کلاس‌ها مجدد به صورت حضوری شکل بگیرند.