۰ نفر

کاهش ۵تا۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۰۳
کد خبر: 579940
کاهش ۵تا۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

یک کارشناس هواشناسی گفت: امشب و فردا دمای هوا بین ۵ تا ۱۰درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امشب در استان‌هایشمالی بارش باران پیش بینی می شود گفت: بارش در غرب سواحل خزر ، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری بیشتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز جمعه با حرکت تدریجی سامانه بارشی به سمت شرق، بارش در شمال غرب و غرب کاهش‌ می یابد و علاوه‌بر کرمانشاه، لرستان و ایلام، در خراسان شمالی، سمنان، برخی نقاط اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و غرب خلیج‌فارس بارش باران و در برخی نقاط بارش برف و وزش باد و گاهی رعد و برق ادامه دارد.

او گفت: شدت بارش در روز جمعه در استان خوزستان و بوشهر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز شنبه سامانه بارشی از کشور خارج‌شده و تنها برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و مجدداً با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امشب و فردا به‌طور میانگین دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد.

او درباره‌ آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و وزش باد است و در بعدازظهر مه رقیق خواهیم داشت. بیشترین دمای تهران به ۱۲ درجه و کمترین آن به ۶ درجه می رسد.