۰ نفر

مهاجرت به استرالیا، بهترین انتخاب برای افراد جویای کار

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 571153
مهاجرت به استرالیا، بهترین انتخاب برای افراد جویای کار

استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی و اقتصاد پر رونقش، به یک گزینه محبوب برای مهاجرت تبدیل شده و در حال حاضر جمعیت متنوعی از مهاجران را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. اگر شما هم به فکر مهاجرت به استرالیا هستید و می‌خواهید با شرایط و راه‌های مهاجرت به استرالیا آشنا شوید، پس ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

دولت استرالیا دارای یک برنامه‌ی general skilled migration (مهاجرت تخصصی) برای درخواست ویزای کاری است. این برنامه بر اساس یک سیستم امتیازبندی کار می‌کند و با توجه به سن، مدرک، تجربه و مهارت‌های زبانی متقاضیان به آن‌ها امتیاز می‌دهد.

کشور استرالیا دارای بیش از 100 نوع ویزای مختلف است و ویزایی که شما برای آن اقدام می‌کنید کاملاً به شرایط خودتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید برای کار به استرالیا مهاجرت کنید باید بدانید که ویزاهای تخصصی و کاری این کشور دارای ساب‌کلاس‌های (زیرشاخه‌ها) بسیار متنوعی هستند و انتخاب یک ویزای مناسب در میان این ساب‌کلاس‌ها بسیار مهم است، زیرا نحوه ارزیابی مهارت‌ها در هر ساب‌کلاس با هم متفاوتند و انتخاب یک ویزای مناسب می‌تواند بر میزان امتیاز و صلاحیت شما برای دریافت ویزا تأثیر بگذارد، پس ما به شما توصیه می‌کنیم که برای دریافت اطلاعات تکمیلی درمورد ویزای کار استرالیا با پارسی کانادا همراه شوید تا از مشاوره‌های رایگان آن بهره بگیرید.

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و مهارت

هدف این برنامه این است که افرادی که دارای تخصص و مهارت هستند را به استرالیا جذب کند. این یکی از متداول‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیا به شمار می‌رود.

شرایط مهاجرت به استرالیا با تخصص و مهارت

کسانی که متقاضی مهاجرت تخصصی به استرالیا هستند باید معیارها و شرایطی را برآورده کنند. توجه داشته باشید که شما در هنگام دریافت دعوت‌نامه از طرف استرالیا باید تمام این شرایط را داشته باشید، بنابراین مهم است که فقط در صورتی فرم EOI را پر کنید که تمام این شرایط را برآورده کرده باشید (EOI، فرمی است که شما به واسطه آن برای اخذ ویزای کاری استرالیا ابراز تمایل می‌کنید).

معیارهایی که باید برآورده سازید عبارتند از:

سن: سن شما در هنگام اخذ دعوت‌نامه باید بین 18 تا 44 سال باشد.

مهارت در زبان انگلیسی: متقاضیان باید یک آزمون زبان معتبر را پشت سر بگذارند تا بتوانند امتیاز لازم برای زبان انگلیسی را دریافت کنند.

ارزیابی مهارت‌ها: با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید، لیستی از مهارت‌های موردتأیید به شما ارائه می‌شود و شما باید در یکی از مهارت‌های ذکر شده در این لیست، مورد ارزیابی قرار بگیرید. ارزیابی مهارت‌ها برای هر شغل متفاوت است و در بیشتر موارد، فقط صلاحیت و تجربه کاری متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، البته در برخی از موارد، مهارت متقاضیان در زبان انگلیسی نیز سنجیده می‌شود.

سیستم امتیازبندی SkillSelect

همه متقاضیان باید قبل از ارائه درخواست ویزای خود، در سیستم SkillSelect شرکت کنند. شما برای وارد شدن به این سیستم باید ابتدا فرم EOI را تکمیل کنید و دعوت‌نامه اپلای خود را از وزارت مهاجرت استرالیا دریافت کنید.

ساب‌کلاس‌های ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا دارای زیرشاخه‌های مختلفی است که ما در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین ساب‌کلاس‌های آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

ویزای ساب‌کلاس 189

یک ویزای دائمی است و جزو محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیا به شمار می‌رود. شما برای اخذ این ویزا نیازی به داشتن یک حامی مالی در استرالیا ندارید.

برای اینکه بتوانید ویزای 189 را اخذ کنید باید معیارهای زیر را برآورده سازید:

  • ثبت EOI و اخذ دعوت‌نامه برای اپلای
  • کسب نمره لازم در آزمون ارزیابی امتیاز (در حال حاضر باید حداقل 65 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت کنید)
  • بین 18 تا 44 سال سن داشته باشید
  • پشت سر گذاشتن آزمون ارزیابی مهارت‌ها با توجه به لیست مشاغل تأییدشده برای ویزای 189
  • برخورداری از مهارت مناسب در زبان انگلیسی
  • برآورده‌سازی معیارهای سلامتی و شخصیتی

2

ویزای ساب‌کلاس 190

یک ویزای دائمی است که برای اخذ آن باید توسط یکی از دولت‌های ایالتی استرالیا انتخاب شده باشید. این نوع ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا با حق کار تمام وقت به طور نامحدود در استرالیا بمانند.

شرایط اخذ این ویزا عبارتند از:

  • ثبت EOI و اخذ دعوت‌نامه برای اپلای
  • انتخاب شدن توسط یک دولت ایالتی یا منطقه‌ای در استرالیا
  • کسب نمره لازم در آزمون ارزیابی امتیاز (حداقل 65 امتیاز
  • بین 18 تا 44 سال سن داشته باشید
  • پشت سر گذاشتن ارزیابی مهارت‌ها در یکی از زمینه‌هایی که در لیست مشاغل ایالت یا منطقه‌ی موردنظرتان آمده است.
  • برخورداری از مهارت مناسب در زبان انگلیسی
  • برآورده‌سازی معیارهای سلامتی و شخصیتی

ویزای ساب‌کلاس 476

ویزای ساب‌کلاس 476 یک ویزای کار 18 ماهه است که کسانی به تازگی از رشته‌های مهندسی در استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند.

این یک روش خوب برای کار در استرالیا است و به شما اجازه می‌دهد تا شانس خود را برای دریافت یک ویزای کار دائم یا موقت افزایش دهید.

معیارهای اصلی آن به شرح زیر هستند:

سن: متقاضی باید زیر 31 سال سن داشته باشد.

مهارت در زبان انگلیسی: شما باید با ارائه‌ی یکی از موارد زیر نشان دهید که از مهارت خوبی در زبان انگلیسی برخوردارید:

  • داشتن پاسپورت انگلستان، ایرلند، ایالات متحده، کانادا یا نیوزلند؛
  • کسب میانگین نمره 6 در آزمون آیلتس (آکادمیک یا جنرال) یا کسب حداقل 5 نمره در هر باند؛
  • شرکت در آزمون OET و کسب حداقل نمره B در هر باند؛
  • کسب نمره میانگین50 در آزمون آکادمیک PTE و با حداقل 36 نمره در هر باند؛
  • شرکت در آزمون iBT تافل (آزمون اینترنتی): با نمره کل 64 و کسب حداقل 4 نمره در گوش دادن و خواندن  و حداقل 14 نمره در نوشتن و صحبت کردن؛
  • شرکت در آزمون کمبریج (CAE) با کسب نمره میانگین 169 و حداقل 154 نمره در هر باند.

مدرک تحصیلی: شما باید حداقل 2 سال قبل از اخذ اقامت، مدارک تحصیلی خود را تکمیل کرده باشید. مدرک تحصیلی شما باید در زمینه مهندسی و در سطح کارشناسی یا بالاتر باشد.

امتیاز: شما برای اخذ ویزای ساب‌کلاس 476 نیازی به ارزیابی امتیاز ندارید.