۰ نفر

استاندار تهران تشریح کرد؛

جزییات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبر: 566007
جزییات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین

استاندار تهران گفت: ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار دوز واکسن تا به امروز در سطح استان تزریق شده که بیش از ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار دوز دوم بوده و احتمالا برای تزریق دوم نیاز به افزایش مراکز جدید واکسن باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: گزارشات اخیر که نشان می‌دهد پس از ۹ هفته روند افزایشی، ۴ هفته روند کاهشی داشتیم پیام‌هایی به همراه دارد از جمله اینکه هیچ زمانی نباید بگوییم که به روند پایداری رسیده‌ایم و بایستی تمام ملاحظات برای عدم ورود به پیک‌های بعدی لحاظ شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۶ مرکز واکسیناسیون در استان تهران، افزود: ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار دوز واکسن تا به امروز در سطح استان تزریق شده که بیش از ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار دوز دوم بوده و احتمالا برای تزریق دوم نیاز به افزایش مراکز جدید واکسن باشد.

استاندار تهران گفت: رابطه معناداری میان کاهش ابتلا و مرگ و میر با میزان تزریق واکسن وجود دارد پس باید مشوق‌هایی برای تزریق در نظر گرفته شود. پیشنهاد ما به ستاد ملی کرونا این است که مثلا کسی بتواند به سفر برود که کارت واکسیناسیون حتی دوز اول داشته باشد و مجوزهای تردد برچیده شود.

محسنی بندپی ادامه داد: ارائه خدمات در مراکز عمومی و اجتماعی و حتی برای ورود به پاساژهای خرید باید منوط به کارت واکسیناسیون باشد. در روستاها نیز بایستی حتی به خانه‌های مردم برای واکسیناسیون مراجعه شود که تا جلسه بعدی آمار واکسیناسیون روستایی تکمیل شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرستان‌های قرچک با ۵۰.۲ درصد، ورامین ۵۱ درصد و پاکدشت با ۵۹ درصد نسبت واکسیناسیون جمعیت هدف از میانگین عقب هستند و در سطح استان نیز ۶۱ درصد جمعیت هدف استان واکسینه شده‌اند.

محسنی بندپی گفت: در خصوص مراسم جاماندگان اربعین تهران، ستاد ملی هیچ مصوبه‌ای برای برگزاری مراسم صادر نکرده و مکتوب نیز اعلام کرده‌اند و هیچ اجتماعی در مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی نداریم و صرفا حرکت از میدان امام حسین بدون توقف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال جمعیت به این‌ راهپیمایی از شهرهای اطراف در نظر گرفته نمی‌شود و پلیس راهور بایستی بر آن نظارت کند، ادامه داد: فردا در مسیر راهپیمایی اربعین نیز تعدادی ایستگاه برای تزریق واکسن از جمله واکسن فخرا مستقر می‌شود که کارآزمایی این واکسن تکمیل شود.

استاندار تهران اضافه کرد: مطابق مصوبات ستاد استان تهران، هیچ تجمعی در هر قالبی همچون ایستگاه و سخنرانی نباید باشد و تبلیغی برای راهپیمایی جاماندگان انجام نمی‌پذیرد.

محسنی بندپی در پایان تصریح کرد: باید به شیوه‌ای عمل شود که اعلام نشود مراسم مذهبی ما را به پیک بعدی کشاند.