۰ نفر

رویکرد جدید مدرسه تلویزیونی و سامانه شاد در سال جدید

۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۹
کد خبر: 565724
رویکرد جدید مدرسه تلویزیونی و سامانه شاد در سال جدید

مدیرکل حوزه وزارتی وزیر آموزش و پرورش: در سال تحصیلی جدید ۴روش آموزش شامل آموزش حضوری در مدارس کم جمعیت، مدرسه تلویزیونی، سامانه شاد و بسته‌های یادگیری دانش آموزان کم برخوردار پیش‌بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، امروز سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی به صدا در آمد و در ابتدای کار، آموزش‌ها به صورت مجازی است تا شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس آماده شود.
بر همین اساس "علی باقرزاده"، مدیرکل حوزه وزارتی وزیر آموزش و پرورش با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ درباره برنامه‌های این وزارت در حوزه آموزش مجازی گفت: برای سال تحصیلی جدید ۴ روش برای آموزش پیش بینی شده است که شامل آموزش حضوری در مدارس کم جمعیت، مدرسه تلویزیونی ایران در ۴ شبکه سیما، آموزش در بستر سامانه شاد و بسته‌های یادگیری برای دانش آموزانی که به سه مورد قبل دسترسی ندارد، اجرا می‌شود.

باقر زاده درباره تغییرات و توسعه سامانه شاد به عنوان محور اصلی آموزش مجازی در زمان شیوع کرونا گفت: برای جلوگیری از کندی و قطعی سامانه شاد، تجهیزات زیربنایی و سرور‌ها افزایش پیدا کرده است، اجازه اضافه یا کم کردن دانش آموزان و کلاس‌ها به معلمان و مدیران داده شده است تا شاهد مشکلات سال گذشته در این حوزه نباشیم، رابط کاربری (تم) سامانه شاد نیز که بر اساس نظرات کارشناسان، معلمان و دانش آموزان بهبود یافته است، مهمترین تغییر این سامانه است.

وی افزود: امکان گفتگوی گروهی صوتی برای رفع مشکل تعامل در سامانه شاد را از دیگر تغییرات مهم این سامانه اعلام کرد.

او افزود: البته سرویس‌هایی برای ارزیابی و سنجش دانش آموزان و همینطور برای وبگردی پاک بزودی به این سامانه ا ضافه خواهد شد.
این مقام وزارت آموزش و پرورش درباره تغییرات مدرسه تلویزیونی هم گفت: مهمترین تغییر مدرسه تلویزیونی ایران، بهبود روش آموزش با شناسایی بهترین آموزگاران برای آموزش در این حوزه آموزش تلوزیزونی است.
وی ادامه داد: برنامه درسی ویژه دوره کرونا بر اساس مفاهیم اصلی و ساختاری هر درس نیز تهیه شده است، تا به دلیل محدود شدن زمان ارتباط معلم و دانش آموزان، مفاهیم اصلی حتما آموزش داده شود.