۰ نفر

فرماندار قصرشیرین خبر داد؛

عودت زائران اربعین حسینی از مرز پرویزخان

۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 565190
عودت زائران اربعین حسینی از مرز پرویزخان

فرماندار قصرشیرین گفت : روز آخر شهریور ماه بیش از ۳۰نفر که به نیت زیارت اربعین به مرز پرویزخان آمده بودند، همه برگشت داده شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تاتار فرماندار قصرشیرین مرز پرویزخان را مرزی کاملا تجاری نامید و گفت : مرز رسمی به سمت دولت مرکزی عراق از طریق مرز خسروی است و از طریق مرز پرویزخان می‌توان به اقلیم کردستان رفت.

او گفت : برای زیارت شهر‌های مذهبی عراق باید از مرز‌های خسروی، مهران، چذابه و شلمچه از کشور خارج شد و مرز پرویزخان صرفا برای اقلیم است و کسی که از طریق این مرز خارج شود، حق ندارد به دولت مرکزی، بغداد نجف و کربلا برود و در آن‌جا به عنوان غیرمجاز تلقی می‌شود.

او ادامه داد: اگر هم کسی از مرز پرویزخان به قصد زیارت خارج شود توسط تعدادی افراد سودجو در آن سوی مرز در اقلیم کردستان از بیراهه به کربلا و نجف برده می‌شود که امکان هرگونه اتفاق و حادثه وجود دارد.

تاتار گفت: در مرز پرویزخان این مهم اطلاع‌رسانی شده که از این مرز برای زیارت شهر‌های مذهبی عراق خارج نشوید.

او در توضیح افرادی که می‌توانند از مرز پرویزخان عبور کنند، افزود: صرفا تجار و یا کسانی که اهل عراق هستند و یا افرادی که در آن‌جا اقامت دارند می‌توانند از این مرز عبور کنند، بنابراین به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هر کسی با داشتن گذرنامه از این مرز عبور کنند.

فرماندار قصرشیرین افزود: در سال ۹۸ با پیگیری مسئولان با بازگشایی مرزخسروی برای پیاده‌روی اربعین، موافقت شد.

او با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هکتار پارکینگ ایجاد شد، ادامه داد: همان سال نزدیک به ۳۰۰ هزار زائر بدون مشکل از مرز خسروی تردد داشتند.

تاتار گفت: سال ۹۹ به دلیل بیماری کرونا مرز بسته شد و الان هم همه گیت‌های گذرنامه این مرز بسته است، حتی اگر وضعیت کرونایی هم آبی شود آمادگی اعزام زائران را نداریم و عراق هم نمی‌پذیرد .