۰ نفر

رییسی در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی؛

پیوستن به شانگهای ایران را به زیرساخت های آسیا وصل کرد

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبر: 564498
پیوستن به شانگهای ایران را به زیرساخت های آسیا وصل کرد

دومین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد و اعضا مباحث جلسه قبل برای ایجاد تحول در عملکرد و جایگاه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان معمار و امام راحل به عنوان بنیان‌گذار شورا ادامه دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با تاکید بر اینکه محور مباحث جلسه ایجاد تحول در عملکرد شورا و حرکت از وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب است، گفت: هدف مباحث مطرح شده این است که مجموعه و منظومه فکری و نظری مقام معظم رهبری درباره وظایف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از اظهارنظرها و ابلاغ‌های مکتوب و رسمی ایشان استخراج شده و بعد ببینیم که فعالیت‌ها و اقدامات شورا چقدر با این شرح وظایف مطابقت دارد.
آیت‌الله رییسی همچنین در ابتدای این جلسه گزارشی از سفر خود به تاجیکستان و شرکت در اجلاس شانگهای بیان و خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد این سفر عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای بود که ایران را به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا وصل کرد. علاوه بر این عضویت در سازمان شانگهای ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز برای کشور فراهم می‌کند.
رییس جمهور به دیدارهای خود با سران کشورهای همسایه و منطقه اشاره و تصریح کرد: مشکلاتی در روابط ایران با برخی کشورهای همسایه وجود داشت که در این دیدارها توافق کردیم مشکلات حل شود و فصلی نوین را در روابط پایه‌گذاری کنیم. این دیدارها به نوعی نقطه عطفی برای گسترش ارتباطات منطقه‌ای ایران خواهد بود که از اصول سیاست خارجی دولت سیزدهم است.
دکتر رییسی با بیان اینکه در این دیدارها استفاده از ظرفیت ارزشمند بندر چابهار به دفعات مطرح شد، خاطرنشان کرد: بندر چابهار ظرفیت بسیار بالایی در توسعه ارتباطات منطقه‌ای و جهانی و زمینه‌های بسیار خوبی در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و به ارمغان آوردن رشد و رونق اقتصادی برای کشورمان و دیگر کشورهای منطقه دارد.
رییس جمهور گفت: با توجه به عضویت ایران در سازمان شانگهای و با تلاش برای فعال‌تر شدن بندر چابهار، به راحتی می‌توانیم سهم ایران در تجارت منطقه را بیش از ۲ برابر افزایش دهیم.
در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دکتر امامی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور جایگزین دکتر موالی‌زاده شد.