۰ نفر

آمار نگران کننده از میزان ورود دانش آموزان به دانشگاه

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 564344
آمار نگران کننده از میزان ورود دانش آموزان به دانشگاه

فیروز آبادی گفت: تنها ۵۲ درصد از دانش آموزان وارد دانشگاه می‌شوند، این تعداد دانشجو برای نظام آموزشی کشور نگران کننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  جلال دهقانی فیروز آبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی، خانواده‌ها ۱۸ سال برای فرزندان خود زحمت می‌کشند که نتیجه آن، ورود فرزند به دانشگاه و عرصه دانشجویی می‌شود.

او افزود: تنها ۵۲ درصد از دانش آموزان وارد دانشگاه می‌شوند، این تعداد دانشجو برای نظام آموزشی کشور نگران کننده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه برای هر جامعه‌ای عرصه ورود به یک نسل جدید است یعنی یک فرد با دانشجو شدن تبدیل به موتور مولد اقتصاد، جامعه و فرهنگ می‌شوند.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: در بسیاری از کشور‌های دانیا، دانشگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای رشد و نمو افراد جامعه در نظر گرفته شده است و به همین میزان برای این مکان ارزش قائل هستند.

او با اشاره به دانشجو‌های جدید دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه در حال حاضر این فضا را برای شما فراهم می‌کند که وارد عرصه کار و کارآفرینی شوید و این در صورتی ممکن است که تلاش دانشجو‌ها و پشتیبانی خانواده‌ها بی وقفه باشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تصریح کرد: ما در کشور در برابر اشتغال دانشجو‌های خود مسئول هستیم این موضوع باعث کار آفرینی و در نهایت اشتغالزایی می‌شود.

دهقانی فیروز آبادی گفت: کلمه دانشجو با کلمه دانش آموز بسیار متفاوت است؛ یک فرد زمانی که از دانش آموزی به سمت دانشجویی حرکت می‌کند، بدین معناست که این فرد در راستای کسب علم باید فعال‌تر و جویا‌تر باشد در غیر این صورت همان دانش آموز سابق باقی می‌ماند.