۰ نفر

یک مقام مسئول:

فقط موکب داران برای اربعین اعزام می‌ شوند

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 561106
فقط موکب داران برای اربعین اعزام می‌ شوند

فرهادی گفت:۳۰هزار نفر از موکب داران با ظرفیت حداکثر ۳۹ هزار نفر برای ارائه خدمات به زوار عراقی در ایام اربعین به این کشور اعزام شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت، با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به  اربعین اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و مراسمی که در پیش است با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم،  گزارش‌هایی نشان می‌دهد که عراق هم درگیر بیماری است و با آخرین تبادلاتی که بین مقامات بهداشتی ایران و عراق انجام شد، قرار بر این است که از ایران، داوطلبان آزاد به مراسم پیاده روی اربعین اعزام نشود و فقط تعدادی از موکب داران و همراهان آن‌ها با ظرفیت حداکثری ۳۰هزار نفر ارسال شوند.

فرهادی افزود: موکب دارانی که آنجا هستند علاوه بر رعایت بهداشت باید شیوه نامه های مراسم اربعین را که بین ما و سازمان حج و زیارت تعریف شده است، هم رعایت کنند.

او ادامه داد: طبق توافقات، رفت و آمد فقط هوایی انجام می‌شود و تمام مرز‌های زمینی بسته خواهد بود؛ هیچ فردی نمی‌تواند با داشتن پاسپورت از مرز‌های زمینی کشور به عنوان زائر در مراسم اربعین حاضر شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: مراسم اربعین را مانند مراسم محرم را داخل کشور خواهیم داشت، ضمن اینکه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است که آمادگی کامل داشته باشند و تمام تدابیر برنامه ریزی شده به خصوص برای افرادی که به پایانه‌های مرزی نزدیک هستند، در نظر گرفته شده است.

او گفت: احتمالا ۸ نفر از کارشناسان مجرب بازرس ما از سراسر کشور که سالانه سابقه فعالیت در مراسم این چنینی به ویژه اربعین حسینی دارند، برای سلامت زوار  اعزام کنیم.