۰ نفر

یک مقام مسئول:

خودروی‌‌های حامل خانواده در جاده‌ ها توقیف نمی‌ شود

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 560723
خودروی‌‌های حامل خانواده در جاده‌ ها توقیف نمی‌ شود

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت:خودروهای حامل خانواده در جاده‌ها توقیف و به پارکینگ منتقل نمی‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در مورد قانون توقیف خودرو های با جریمه 1 میلیونی گفت : در گذشته اگر میزان جرایم پرداخت نشده یک وسیله نقلیه بالای 1 میلیون تومان بود، پلیس موظف به توقیف این وسیله نقلیه می شد، اما در تصمیم جدید پلیس و با توجه به افزایش جرایم موجود خودرو ها، در صورت رسیدن جرایم یک خودرو به مرز 3 میلیون تومان پلیس موظف است خودرو مذکور را توقیف کند.

وی گفت:در طرح ابلاغ شده توسط سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا توقیف خودرو های حامل خانواده در جاده ها تحت هر شرایطی ممنوع است و پلیس اجازه منتقل کردن این خودرو ها را به پارکینگ ندارد

سرهنگ جهانی بیان کرد:برای مالکین خودروهای دارای جریمه بالای 3 میلیون تومان پیامک ارسال می شود، مگر اینکه شماره ثبت شده در سامانه پلیس تغییر کرده یا مالک خودرو عوض شده باشد، برای مثال برخی پس از خرید فروش وسیله نقلیه خود اقدام به تغییر شماره تماس در سامانه پلیس نمی کنند ، مانند کسانی که وکالتی خرید یا فروش می کنند .

وی ادامه داد:تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و حرکات مارپیچ جزو خط قرمز های پلیس است و با وجود تمامی تخفیف ها به هیچ عنوان پلیس از موضع خود در برابر این تخلفات کوتاه نمی آید .

سرهنگ جهانی گفت : این نکته را باید اضافه کنم خودرو های حامل خانواده در صورت تخلفات حادثه ساز مانند سرعت ، سبقت و حرکات مارپیچ توقیف خواهند شد و مورد عفع پلیس قرار نخواهند گرفت و در صورت صلاح دید پلیس به پارکینگ منتقل میشوند ، توقیف نکردن خودرو های حامل خانواده شامل جریمه بالای 3 میلیون تومان است و ممکن است راننده مذکور هیچ خلافی نداشته و با استعلام پلیس میزان جریمه اش مشخص شود .

سرهنگ جهانی گفت:بهترین و امن ترین راه استعلام تخلفات و مشاهده نمرات منفی گواهینامه و همچنین پرداخت آن سایت راهور 120 ( rahvar120.ir ) است.

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهور ناجا گفت : پلیس راهور در زمینه هوشمند سازی یک گام جلوت از سایر قسمتهای پلیس های است، تمام تلاش خود را در ارائه خدمات هوشمند به مردم می کند، اکنون در تهران 2 مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک میثم و خاوران به صورت اینترنتی ارائه خدمات می کنند، خریدار و فروشنده می توانند به راحتی با 1 بار مراجعه به دفاتر پلیس + 10 احراز هویت کنند و با دریافت کد، رمز عبور و نام کاربری در گوشی همراه خود از تمامی خدمات نرم افزار پلیس من مانند شماره گذاری یا گذرنامه استفاده کنند .

وی افزود : اکنون خط های شماره گذاری اینترنتی پلیس از مراجعه حضوری کمتر است و پیشنهاد ما این است با توجه به شرایط کرونایی مردم از خدمات اینترنتی تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو بدون پیاده شدن از وسیله نقلیه خود استفاده کنند .