۰ نفر

چطور مدل کمد دیواری مناسب با خونه‌م رو انتخاب کنم؟

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۶
کد خبر: 559057
 چطور مدل کمد دیواری مناسب با خونه‌م رو انتخاب کنم؟

خانه‌ی جدیدی که قرار بود به آن نقل‌مکان کنیم، کمد دیواری نداشت. از یک ماه قبل، مادرم تصمیم گرفت برای تهیه‌ی کمد اقدام کند. ما هیچ دیدی نسبت به طرح‌، مدل‌های کمد دیواری و قیمت آن نداشتیم. از طرفی به دلیل زمان کمی که داشتیم، می‌بایست باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین جای ممکن را پیدا می‌کردیم.

 

مادرم با نجار محل صحبت کرده بود. ولی از قیمت‌ها اطلاعی نداشت. نمی‌دانست آیا واقعاً نجار کمدهای باکیفیت و قیمت مناسب به او می‌فروشد. دوست نداشت کلاه سرش برود. پدرم قرار شد از چند نجار دیگر هم سؤال بپرسد و چند مغازه را هم بررسی کند ولی خب این پروسه زمان‌بر بود. مادر از خاله‌هایم پرس‌وجو کرد که آیا جایی را سراغ دارند یا خیر؟ خاله‌ مهناز ماه پیش برای تعمیر کمد خانه‌شان تحقیقات لازم را انجام داده بود، پس بهترین پیشنهاد‌ها را می‌توانست به مادرم بدهد. او سایت سلام ساختمان را به مادرم معرفی کرد.

حالا نوبت من بود که به دنبال بهترین‌ها بگردم. قرار شد یک تحقیق اساسی و اصولی انجام دهم. دغدغه‌های مادر موارد زیر بود.

مدل‌های کمد دیواری

از همان ابتدا کار کردن با سایت خیلی ساده بود. به‌راحتی توانستم بخش مدل‌های کمد دیواری را پیدا کنم. اطلاعات زیادی درباره‌ی انواع کمد دیواری، جنس کمد دیواری، نمونه‌های مختلف کمد دیواری ایرانی، قیمت کمد دیواری و ... موجود بود.

در قسمت اول کمد دیواری‌ها ازنظر نوع بازشوی درب‌ها بررسی‌شده بود. این دسته از کمدها 4 مدل هستند که عبارت‌اند از:

  1. کمد دیواری ریلی
  2. کمد دیواری لولایی
  3. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی: لولایی- ریلی
  4. کمد دیواری بدون درب

1.کمد دیواری ریلی

یکی از انواع کمدها، کمد دیواری ریلی بود که ظاهر آن خوب به نظر می‌رسید. به دلیل کاهش متراژ خانه‌ها و کمبود جا، این روزها استفاده از کمد دیواری ریلی افزایش‌یافته است. این نوع کمد دیواری گزینه بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در فضا است. برای مشاهده قیمت روز انواع کمد دیواری ریلی روی لینک زیر کلیک کنین:

قیمت کمد دیواری ریلی

2طرح کمد دیواری ریلی همخوانی بسیار خوبی با فضای مینیمال در طراحی دکوراسیون خانه‌های کلاسیک و مدرن دارد. همان‌طور که از اسم آن مشخص است، کمد ریلی، درب‌های متحرکی دارد. درب‌ها به‌صورت افقی در قسمت بالا و پایین آن قرار داشته و باعث کاهش ترافیک وسایل و افزایش جریان هوا در اتاق می‌شود. کمدهای ریلی تنوع جنس خوبی نیز دارند. کمدهایی از جنس چوب طبیعی، نئوپان، ام دی اف، شیشه و آینه در بازار موجود هستند. هریک از انواع این کمدها به کاهش هزینه‌ها بسیار کمک می‌کند. کمدهای ریلی به دلیل قابلیت جابجایی که دارند از آن‌ها می‌توان به‌صورت مستقل در فضای پذیرایی و اتاق‌خواب استفاده کرد.

 

مزایای کمد دیواری ریلی

  • مناسب برای فضای کوچک

در اکثر خانه‌ها، فضای اتاق‌ها بسیار محدود است. به‌سختی می‌توان تخت و وسایل دیگر را در اتاق جا داد. شاید استفاده از مدل‌های قدیمی و جاگیر کمد جایی در این اتاق‌ها ندارد. استفاده از کمد دیواری جایگزین بسیار خوبی برای مدل‌های دیگر کمد دیواری است.

  • امکان ساخت کمد دیواری ریلی متناسب با نیاز و کاربری شما

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کمد دیواری ریلی، امکان سفارشی‌سازی آن‌ها است. با استفاده از این سبک از کمدهای دیواری، شما می‌توانید تمام اجزاء آن را مطابق با سلیقه و نیاز خود سفارشی‌سازی کنید.

  • هزینه پایین نصب کمدهای ریلی:

معمولاً راه‌اندازی و نصب کمدهای دیواری ریلی، نسبت به کمدهای معمولی راحت‌تر است. به همین دلیل هزینه و نیروی کار کمتری برای نصب به کار می‌رود. سرعت نصب این کمدها نیز بسیار بالا است.

2.کمد دیواری لولایی

کمدهای دیواری لولایی مانند درب‌های معمولی اتاق به‌صورت لولایی هستند و به همان سبک باز و بسته می‌شوند. این سبک از کمد دیواری، بیشتر در اتاق‌هایی به کار می‌رود که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب کمد را داشته باشند. ازاین‌رو فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

3. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی: لولایی-ریلی

یکی از مدل‌های جذاب کمد دیواری، مدلی است که در آن درب‌ها با لولا باز و بسته شده است. در این سبک از کمد دیواری، برای کنار یکدیگر قرار دادن قفسه‌ها، بالا و پایین آن از ریل استفاده‌شده است. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی، برای کمدهای بزرگ با عمق زیاد مناسب هست.

4. کمد دیواری بدون درب

این مدل از کمد دیواری، ظاهری مدرن و متفاوت به فضا می‌بخشد. باعث می‌شود از فضایی که در آن قرار داریم، حسی متفاوت دریافت کنیم.

پس از نشان دادن انواع کمد دیواری به مادرم، او کمد دیواری ریلی را به انواع دیگر ترجیح داد؛ زیرا هم باسلیقه‌ی او همخوانی داشت و اینکه خانه‌ی جدید اتاق‌های متوسطی داشتند. از طرفی مادرم می‌توانست متناسب با دکوراسیون و طراحی دلخواه خودش، طرح و رنگ جذابی را انتخاب کند. درواقع مادرم با نگاه اول به عکس‌های کمد دیواری‌های ریلی سلام ساختمان، یکدل نه صد دل عاشق این سبک از کمدهای دیواری شد. چالش بعدی مادرم قیمت کمدهای دیواری بود. این‌که چگونه می‌توانست کمدی باقیمت مناسب را انتخاب کند. بخش قیمت کمد دیواری نیز به‌راحتی در سایت قابل‌دسترس بود و توانستیم اطلاعات مفیدی درباره قیمت به دست بیاوریم.

3

قیمت کمد دیواری

در سایت سلام ساختمان برای تعیین قیمت کمد دیواری و نحوه‌ی قیمت گیری اطلاعاتی به دست آوردیم. متوجه شدیم که معمولاً قیمت گیری بر اساس متراژ کمد کار درستی نیست و باعث ایجاد سردرگمی و اشتباه در انتخاب مناسب می‌شود.

هنگامی‌که ما به دنبال قیمت متری در کمدهای دیواری هستیم، فقط قیمت چارچوب کمد با یک طرح داخلی ساده را مدنظر داشته‌ایم. درصورتی‌که کمد دیواری با طراحی شکیل همراه با قفسه یا کشو مدنظر ما باشد، حتماً این طرح از کمد دیواری قیمت متفاوتی خواهد داشت.

قطعاً باید در نظر داشته باشید طراحی کشو و قفسه، زمان و متریال بسیار بیشتری نیاز دارد؛ و وقتی کمد ساز به شما قیمت می‌دهد، این قیمت بدون احتساب دولابچه، قفسه و کشو است. بابت این موارد نجار از شما پول جداگانه‌ای دریافت خواهد کرد.

پس بهتر است از کمد ساز، متناسب با طرحی که مدنظر دارید، قیمت نهایی را بپرسید. درواقع قیمت نهایی کمد دیواری اهمیت دارد نه قیمت متری آن!

مراحل گرفتن قیمت کمد دیواری

گرفتن قیمت نهایی کمد دیواری مراحل مختلفی دارد که این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از:

  • تعیین مقدار بودجه و تعیین متریال موردنظر

قبل از هر اقدامی شما می‌بایست توانایی پرداخت و بودجه خود را مشخص کنید. همچنین پس از انجام تحقیقات لازم، متریال، سبک و مدل کمد دیواری خاص خود را نیز انتخاب کنید. همان کاری که مادر من با تحقیق از سایت سلام ساختمان انجام داد.

  • دعوت از کمد ساز و نجار برای بازدید از محل

همان‌طور که در بالا اشاره شد گرفتن قیمت متری باعث سردرگمی و اشتباه می‌شود پس بهتر است متناسب با طرح خود قیمت بگیرید. پس در این مرحله لازم است تا از یک نجار یا کمد ساز درخواست کنید تا حضوری برای قیمت‌گذاری مراجعه کند.

  • انتخاب طرح

با کمک و مشاوره نجار، همچنین تحقیقات قبلی خود، می‌توانید طرح نهایی خود را انتخاب کنید. به‌این‌علت مشاوره نجار در انتخاب طرح بسیار لازم است؛ زیرا نجار می‌تواند به شما کمک کند تا طرحی متناسب با اتاق و محل خود انتخاب کنید.

  • انعقاد قرارداد

بعد از انتخاب طرح نهایی و پیدا کردن کمد ساز منصف و باکیفیت، نوبت به عقد قرارداد می‌رسد. لازم است در این مرحله هرچه قرارداد دقیق‌تری ببندید، با خیال راحت‌تری مراحل بعدی پیش خواهد رفت.

آوردن مبلغ نهایی در قرارداد، زمان قرارداد و موارد جانبی مثل عدم تأخیر، تمیزی کار و … از مواردی است که حتماً باید در قرارداد عنوان شوند.

پس از بستن قرارداد، مراحل فنی مثل ساخت و نصب کمد شروع می‌شود.

پیدا کردن کمد ساز و نجار منصف و کار درست

بعد از انتخاب نوع کمد دیواری و فهمیدن بودجه‌ و قیمت خانواده‌ام نوبت به انتخاب نجار و کمد ساز رسید. خوشبختانه برای این مورد هم سایت سلام ساختمان بسیار راهگشا بود. این سایت بخشی برای مشاوره‌ی رایگان انتخاب کمدساز منصف و کار درست داشتند. با آن‌ها تماس گرفته و اطلاعات مفیدی به دست آوردیم. آدرس کمد سازی‌های نزدیک به محل زندگی خود را متناسب با بودجه‌‌مان، گرفته و به آن‌ها مراجعه کردیم.

در پایان اگر کسی را می‌شناسید که برای انتخاب و خرید وسایل موردنیاز خود با چالش مواجه است، این مقاله را حتماً برای او ارسال کنید. بامطالعه‌ی این سبک از مقالات قطعاً افراد دیگر نیز از انتخاب‌های خود لذت بیشتری خواهند برد.