۰ نفر

رییس پلیس فتای تهران بزرگ مطرح کرد؛

شهروندان برای شبکه‌ های اجتماعی احراز هویت دو مرحله‌ ای در نظر بگیرند

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبر: 558624
شهروندان برای شبکه‌ های اجتماعی احراز هویت دو مرحله‌ ای در نظر بگیرند

معظمی گودرزی گفت: شهروندان به هیچ وجه از رمزهای ساده برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند و تایید دو مرحله‌ای را فعال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،سرهنگ داود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره شگرد کلاهبرداران گفت: شگردی که در این چند سال با گسترده شدن شبکه‌های اجتماعی بسیار باب شده این است که میایند به شبکه‌های اجتماعی اشخاص دسترسی می‌گیرند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ بیان کرد: در شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام به نام آن شخص با دیگران مکاتبه و درخواست وجه و تصاویر خصوصی و نامتعارف می‌کنند.

معظمی گودرزی تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع این گونه جرائم در سایت پلیس فتا بسیاری از آموزش‌ها و شگرد‌های به روز مجرمین را برای آموزش شهروندان بارگذاری می‌کنیم.

وی افزود: شهروندان توجه کنند به هیچ وجه از رمز ارز‌های ساده استفاده نکنند بسیاری از این شهروندان برای ورود به شبکه‌های اجتماعی‌شان همان شماره موبایل خودشان را انتخاب کردند یعنی با یک حدس زدن ساده امکان ورود میسر می‌شود.

رییس پلیس فتای تهران ادامه داد: چندین پرونده در این زمینه داشتیم که با تلاش همکارانم متهمان دستگیر شدند، ولی شگردی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد.

معظمی گودرزی با بیان این که حتما همه‌ی شبکه‌های اجتماعی احراز هویت دو مرحله‌ای داشته باشند اظهار کرد: نکته مهمی که بسیار روی آن پافشاری داریم این است که هرگونه درخواست نامتعارف را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حتما به صورت تلفنی تاییدیه بگیرید.

او افزود: موردی داشتیم که پدر یک خانواده از پسر خود درخواست کرد و گفته برای من پول واریز کن، اما بعد متوجه شده است که همین شبکه‌ی اجتماعی‌اش هک شده و اصلا پدر خانواده همچنین درخواستی نداشته است.

رییس پلیس فتای تاکید کرد: می‌خواهم این را بگویم در شبکه‌های مجازی و اجتماعی این احتمال را بدهید که هک شده باشید و فرد هکر یا فرد مهاجم دارد با شما چت می‌کند حتما به صورت تلفنی تاییدیه بگیرید.