۰ نفر

سه دلیل که فرانچایز را به یک روش جذاب در صنعت غذا تبدیل می‌کند: تجربه رستوران ارکیده

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
کد خبر: 558344
سه دلیل که فرانچایز را به یک روش جذاب در صنعت غذا تبدیل می‌کند: تجربه رستوران ارکیده

بدون‌شک صنعت غذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای عملیات فرانچایز و اعطای نمایندگی است. زمانی که به فرانچایز فکر می‌کنیم، کسب‌وکارهایی مانند رستوران، کافه‌ها و کیترینگ، حالا فروشگاه‌های آنلاین غذا اولین مواردی هستند که به ذهن ما می‌رسند. موفقیت برندهای بزرگی مانند مک‌دونالدز، برگر کینگ و استارباکس اتفاقی نیست. بلکه این تناسب استراتژی فرانچایز است که این نام‌ها را به بازیگران اصلی حوزه غذا و رستوران تبدیل کرده است. اما این موفقیت چگونه به‌دست آمده است؟

 در این مقاله قصد داریم با مثال از یک برند موفق ایرانی، یعنی مجموعه رستوران‌های ارکیده درباره دلایلی صحبت کنیم که فرانچایز را به یکی از اثربخش‌ترین روش‌های توسعه صنعت غذا تبدیل کرده است. پس با ما همراه باشید.

  1. غذا همیشه دوست‌داشتنی است!

2

پختن غذا و صرف آن یکی از نیازهای اساسی ما انسان‌هاست. غذا، مفهومی است که تقریبا بیشتر مردم دنیا آن را دوست دارند و زندگی بدون آن برایشان قابل‌تصور نیست. غذاخوردن نه تنها نیاز جسمانی ما را رفع می‌کند که دلیلی برای دیدار عزیزان و دور هم جمع‌شدن‌های خانوادگی و دوستانه است. ما معمولا پس از صرف غذا با کسانی که دوستشان داریم احساس خوشحالی بیشتری می‌کنیم و انرژی بیشتری برای ادامه روزمان پیدا می‌کنیم. بله، غذا یک ضرورت است، یک ضرورت دوست‌داشتنی.

برای ما ایرانیان، غذاهای ایرانی از گذشته محبوب بوده‌اند. ما ایرانی‌ها معمولا ذائقه سخت‌پسندی داریم و هر ماده اولیه، طعم و پختی را نمی‌پسندیم. این نکته‌ای است که رستوران ارکیده آن را به‌خوبی درک کرده است. این رستوران که سال‌هاست در حوزه غذا فعالیت می‌کند قبل از هر چیز عشق را چاشنی پخت غذاهایش می‌کند. ارکیده در حال حاضر هفت شعبه در تهران، البرز و مازندران دارد که در قالب سیستم فرانچایز فعالیت می‌کنند. تمام تلاش ارکیده این است که با در نظر داشتن سلیقه خاص مخاطب ایرانی و احترام به اعتماد او به برند ارکیده کیفیت یکسانی را در تمام شعبه‌های خود برای مشتریان فراهم کند.

یک از دلایلی که فرانچایز را به یک روش اثربخش برای توسعه رستوران تبدیل می‌کند این است که معمولا افراد به مکان‌هایی که از آن خاطرات خوشی دارند بازمی‌گردند یا دوست دارند همان تجربه را در مکانی دیگر تکرار کنند. ارکیده با هوشمندی و شناخت درست مخاطب خود، استراتژی فرانچایز را برای رساندن خدماتش به همه ایرانیان برگزیده است.

2-غذا، راهی برای درآمدزایی و کارآفرینی است!

علاقه به غذا و انتخاب درست یک برند برای سرمایه‌گذاری و گرفتن فرانچایز معمولا به خلق درآمد، سودآوری و اشتغال منجر می‌شود. این تنها یک حدس یا فرضیه نیست، بلکه واقعیتی است که آمارها آن را بیان می‌کنند.

درآمد جهانی صنعت غذا در سال 2020 نسبت به سال قبل خود یعنی 2019 نزدیک به 3 درصد رشد داشته است و انتظار می‌رود با پایان پاندمی کرونا این رشد به سالانه 7 درصد هم برسد. تحولات جهانی و نیاز مردم به استفاده از برندهای شناخته‌شده هم روش فرانچایز را به یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های رشد کسب‌وکار برای آینده نزدیک تبدیل کرده است. گرچه زمانی که از یک برند فرانچایز می‌گیرید باید هزینه‌هایی برای حق امتیاز و هزینه‌های عملیاتی مدیریت رستوران بپردازید ولی آن‌چه در نتیجه به دست می‌آورید بسیار فراتر است.

رستوران ارکیده برای درآمدزایی شعبات خود برنامه مدون و فکرشده‌ای تنظیم کرده است. در مذاکرات اولیه برای دریافت نمایندگی از این رستوران تمامی سوالات فرانچایزدهنده و فرانچایزگیرنده مطرح و پاسخ داده می‌شود و پس از موافقت و عقد قرارداد از طریق آموزش، نظارت و همراهی مستمر زمینه لازم برای درآمدزایی شعبه‌های جدید فراهم می‌شود.

اشتغال یکی دیگر از نتایج مثبت فرانچایز است. فرصتی بی‌نظیر برای افراد با تخصص‌های مختلف در حوزه رستوران و غذا تا در محیطی حرفه‌ای و سالم پیشرفت کنند. از مدیریت رستوران گرفته تا آشپزی و خدمت‌رسانی مستقیم به مشتریان همه و همه تخصص‌هایی است که در مدل فرانچایز ارکیده امکان تجربه آن‌ها وجود دارد.

فرانچایز غذا، مناسب برای کسب‌وکارهای خانوادگی

اگر به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری به همراه اعضای خانواده‌تان هستید، خرید فرانچایز یک رستوران می‌تواند گزینه برنده‌ای باشد. تاسیس رستوران نیاز به اشخاص با توانایی‌های مختلفی دارد. پرسنل آشپزخانه، مدیریت، مسئولین کانتر و پاسخ‌گویی به مشتریان تنها بخشی از تخصص‌های موردنیاز یک رستوران هستند. کارکردن به همراه اعضای خانواده به شما این امکان را می‌دهد که اطمینان بیشتری به همکاران خود داشته باشید و بتوانید به‌خوبی وظایف را تقسیم کرده و تعارض‌های احتمالی را با گفتگو حل کنید. در زمان بازنشستگی هم فرزندان شما، جانشین و ادامه‌دهنده راه شما خواهند بود.

3

 

آن‌چه در ارتباط با تجربه رستوران ارکیده حائز اهمیت است این است که این رستوران خود یک کسب‌وکار خانوادگی است. بیش از 60 سال پیش، حاج علی اژدری ممقانی، پدر مدیرعامل فعلی این برند، رستوران ارکیده را در جاده چالوس تاسیس کرد. برندی که تا امروز خوش‌نامی و کیفیت خود را حفظ کرده است. راز این ماندگاری را می‌توان در همکاری نزدیک اعضای خانواده اژدری و هم‌سویی آن‌ها برای تحقق اهداف برند ارکیده جستجو کرد. روحیه همکاری و حل مسئله مدیران این رستوران باعث شده است که سرمایه‌های انسانی امروز این برند نیز خود را مانند یک خانواده احساس کنند و این همان چیزی است که یک کسب‌وکار متکی بر فرانچایز برای موفقیت به آن نیاز دارد.

 

به این ترتیب صنعت غذا، فارغ از جذابیت ذاتی خود می‌تواند بستری عالی برای رشد و مانایی کسب‌وکارهای خانوادگی باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از فرانچایز ارکیده الزاما نیازی به راه‌اندازی یک رستوران به همراه اعضای خانواده ندارید، بلکه کافیست تفکر خانواده‌بودن و همکاری را چاشنی کارتان کنید.

در این مقاله سه دلیل برای انتخاب فرانچایز رستوران و فعالیت در حوزه جذاب غذا به شما ارائه کردیم. اگر تمایل دارید با رستوران ارکیده در قالب فرانچایز همکاری کنید می‌توانید فرم درخواست نمایندگی رستوران ارکیده را پر کنید یا به صفحه شخصی آقای بهرام اژدری، مدیرعامل مجموعه رستوران‌های ارکیده در اینستاگرام پیام بدهید.

همچنین می توانید با شماره 09123335900 (مدیر فرانچایز مجموعه رستوران های ارکیده ) تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.