۰ نفر

افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰
کد خبر: 557921
افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم است که همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور  جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود گفت: این آرام بودن شرایط جوی هوا همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهد بود.

او ادامه داد : تنها در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف رخ خواهد داد .

ضیائیان بیان کرد : از بعد از ظهر روز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل دریای خزر، در استان‌های شمالی،  اردبیل و شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و کاهش دما پیش بینی می‌شود .

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دو روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود که گاهی با خیزش گرد و خاک همراه است و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف و قسمتی ابری است. بیشترین دمای پایتخت به ۳۵ و کمترین آن به ۲۵ درجه می رسد.