۰ نفر

میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های ویژه و آی سی افزایش یافت

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۹
کد خبر: 555875
میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های ویژه و آی سی افزایش یافت

رییس بیمارستان رسول اکرم از حجم بسیار زیاد مراجعه بیماران سرپایی و بستری خبر داد و رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: پذیرش بیماران بیشتر برای ما میسر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، ریاحی - رییس بیمارستان حضرت رسول اکرم در برنامه تیتر امشب  گفت: با حجم بسیار زیاد مراجعات سرپایی و بستری مواجهیم و نشانه‌ای از کاهش مراجعات نداریم.
این فوق تخصص ریه گفت: به ناچار ما با دو تمهید یکی بستری موقت و دیگری ترخیص زودتر بیمارانی که حالشان بهتر است خدمت رسانی به بیماران را مدیریت می‌کنیم.
 ریاحی با توجه به برخی رفتارهای اجتماعی اخیر، افزایش بیماران پیش بینی می شود گفت: با توجه به این حجم مراجعات، آمار‌های فوتی ها همچنان بالا خواهد بود.
رییس بیمارستان حضرت رسول اکرم افزود: مهمترین تفاوت سویه دلتا، شدت بیماری بیشتر آن و قدرت بسیار زیاد انتقال آن است، دیگر این که میزان ماندگاری ویروس نیز در بدن بیمار بیشتر است.
ریاحی با تاکید بر واکسیناسیون سریعتر و گسترده افراد، گفت: افرادی که دارند فوت می‌کنند سنشان دارد کاهش پیدا می‌کند و راهی جز رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون سریعتر و گسترده نداریم.
محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز رعایت محدودیت‌ها در تعطیلات ۶ روزه را بهتر از قبل ارزیابی کرد و افزود: ۸۰ درصد کاهش تردد بین استانی داشتیم و حدود ۶۰ درصد رعایت عدم تجمع و دسته روی را داشتیم، اما متاسفانه در مجموع در برخی شهر‌ها و مناطق، تجمع را داشتیم.
فرهادی گفت: در ادامه محدودیت ها، بر تعطیلی هفت گروه شغلی پر خطر تاکید شده که عبارتند از رستوران ها، کافی شاپ ها، پاساژها، سینما، تئاتر، استخر‌های سرپوشیده و باشگاههای ورزشی.
 خسرو صادق‌نیت - رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی نیز در ارتباط تصویری با برنامه با اشاره به ثبات حجم بالای بیماران و مراجعه کنندگان گفت: میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های ویژه و آی سی افزایش یافته که این موضوع ما را با کمبود تخت و میزان بیشتر فوتی‌ها روبرو خواهد کرد.
این پزشک متخصص از مسئولان تقاضا کرد همه تلاششان را برای کاهش شیوع بیماری به ویژه در تهران بکنند برای این که پذیرش بیماران بیشتر دیگر میسر نیست.
 چنگیز - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در اصفهان حدود ۵۰ درصد ذکر کرد و افزود: مشکل زدن ماسک نیست، ماسک را اغلب استفاده می‌کنند، مشکل عمده بحث فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و قرار گرفتن در محیط‌ های سربسته با تهویه ناکافی است.
 سیدعباس موسوی - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم از کاهش میزان ورودی بیماران به بیمارستان‌های مازندران خبر داد و از مسئولان خواست وقتی تصمیم به تعطیلات می‌گیرند در خصوص خروج خودرو‌ها از شهر‌ها سختگیرانه‌تر عمل کنند.