۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

بارگذاری اسامی فعالان حمل‌ و نقل در سامانه واکسیناسیون

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۵۰
کد خبر: 553974
بارگذاری اسامی فعالان حمل‌ و نقل در سامانه واکسیناسیون

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که اسامی فعالان حوزه حمل‌ونقل به صورت کامل در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شده است و همه واجدین شرایط می‌توانند به مراکز واکسیناسیون حمل و نقلی یا مراکز بهداشت تعیین شده در استان‌های مختلف مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا نفیسی اظهار کرد: با توجه به به شروع فاز سوم طرح ملی واکسیناسیون در کشور و شمولیت فعالان بخش حمل و نقل در این فاز، کمیته‌ای با محوریت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مشارکت وزارت بهداشت برای برنامه‌ریزی طرح واکسیناسیون فعالان حمل و نقل درون و برون‌شهری ایجاد شد. در این کمیته که نمایندگان وزارت کشور و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حوزه حمل و نقل حضور دارند، کلیه دستورالعمل های اجرای طرح تدوین و توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی درباره جزییات اقدامات صورت گرفته افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های حوزه حمل و نقل توسط بخش خصوصی در حال انجام است. از این رو کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حمل و نقلی وزارت متبوع و همچنین نمایندگان وزارت کشور نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مشمولین واجد شرایط در حوزه‌های مربوطه اقدام کردند و اطلاعات دریافت شده توسط ستاد مدیریت بحران وزارت راه‌ و شهرسازی به صورت یکپارچه به وزارت بهداشت ارسال و در سامانه واکسیناسیون بارگذاری شد.

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص نحوه اجرای طرح ادامه داد: واکسیناسیون در استان‌های مختلف با همکاری مشترک نماینده استانی هر زیر بخش حمل و نقل با معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ظرفیت واکسن موجود در کشور برنامه‌ریزی و در مراکز واکسیناسیون حمل و نقلی بنا به اولویت حساسیت‌های شغلی به تشخیص هر دستگاه انجام خواهد شد.

نفیسی گفت: به فراخور نوع فعالیت شاغلین بخش حمل و نقل که معمولا در سفر بوده و ممکن است در یک شهر به صورت ثابت حضور نداشته باشند یا در شهرهایی که مراکز تجمیعی واکسیناسیون حمل و نقلی وجود ندارد، این امکان برای این دسته از این افراد فراهم شده تا بتوانند با ثبت نام در سامانه از ظرفیت مراکز بهداشت برای دریافت‌ واکسن استفاده کنند.