۰ نفر

مهمترین مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۴۷
کد خبر: 553649
مهمترین مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام شد

مهمترین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که روز گذشته درباره آن تصمیم‌گیری شد، اعلام شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در جلسه روز شنبه ۲۳ مرداد ماه به این شرح است:

۱-  اجرای دستور العمل ها و حمایت از کادر درمان.

۱-۱- ایجاد عزم همگانی و ملی و اقناع افکار عمومی با تبیین واقعیت های موجود در کشورهای مختلف. جهان با بهره گیری از فضای رسانه ای کشور و گروه های مرجع، برای همراهی و همکاری هر جه بهتر جهت اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی.

۲-۱- پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان بصورت ویژه و با قید اولویت با تامین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و سهم دانشگاه های از محل خدمات بیمه ای.

۳-۱- پیگیری ترمیم منابع انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت های هلال احمر، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی بسیج با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر، ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج.

۴-۱- تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی با افزایش واردات و تولید و کوتاه کردن فرایند انجام کار، به گونه ای که واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در اسرع وقت انجام شود.

۵-۱- داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی بین داروخانه های بیشتری توزیع شود، به گونه ای که مردم در ۴۸ ساعت آینده و بعد از آن بتوانند بدون دغدغه و بدون تشکیل صف، داروهای مورد نیاز را تهیه کنند.

۶-۱- سازمان ها، ادارات، اصناف و تمام بخش های دولتی و خصوصی ساز و کار لازم برای کاهش مراجعات مردمی را با بهره گیری از فضای دیجیتال، عملی و اجرایی کنند.

۷-۱- اجرای دستورالعمل های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی تجمعات و ... بصورت جدی پیگیری و با قاطعیت اجرا و نظارت شود.

۸-۱- اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مسلح و بسیج با جدیت پیگیری شود.

  ۲_تعیین و تدوین ضمانت اجرا برای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله موضوعات مهم مورد تاکید در این جلسه بود و همچنین ضرورت برخورد جدی با ناقضان پروتکل های بهداشتی مورد اشاره قرار گرفت.

۳_تقویت مدیریت ستادهای استانی و تفویض اختیارات برای تصمیم گیری در مواقع لزوم توسط استانداران در محدوده استان تحت مدیریت خویش برای اعمال قانون و مقررات و منع ترددهای بین شهری در هر استان مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

۴_ در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کارهایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده اند بحث و تصمیم گیری شد.

۵_ اعمال نظارت قاطع و جدی بر تعطیلی اصناف و مشاغل همچون رستوران ها و قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، شهربازی و باغ وحش ها، پارک ها و تفرجگاه ها، نمایشگاه های عمومی و تخصصی و .. در شهرهای قرمز و نارنجی مورد تاکید قرار گرفت.

۶_ با توجه به تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات عمومی و خصوصی و اصناف و مشاغل از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

۷_ در جلسه روز گذشته با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید و همچنین دسته روی و جابجایی هیأت ها ممنوع اعلام شد.

۸_ در این جلسه همچنین اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت مورد تاکید جدی قرار گرفت و با اشاره به اینکه کلیه مجوزهای صادره برای ترددها از سوی دستگاه ها باطل شده است، نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از هرگونه تردد بین استانی اقدامات لازم را از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا نیمه شب جمعه ۵ شهریور ماه اقدام کنند.