۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سرم کمیاب می‌شود و برق پرمصرف‌ ها گران/ پرحاشیه‌ ترین اخبار توییتر در هفته دوم مرداد

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 551627
سرم کمیاب می‌شود و برق پرمصرف‌ ها گران/ پرحاشیه‌ ترین اخبار توییتر در هفته دوم مرداد

کمیاب شدن سرم تزریقی، افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها، تحلیف و تنفیذ رییس جمهور، کرونا و واکسیناسیون و... از پرحاشیه‌ترین اخبار هفته دوم مرداد در توییتر اقتصاد آنلاین بوده‌است.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ هفته دوم مرداد در حالی سپری شد که تعداد بیماران و فوتی‌های کرونایی به اوج خود رسیده بود؛ از این رو باز هم مانند هفته‌های گذشته، اخبار مربوط به کرونا و واکسن بود؛ همچنین مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری از دیگر اتفاقات هفته گذشته بود که حواشی زیادی را نیز در پی داشت. انتصابات و تکذیب‌های بعد از آن نیز از دیگر اخباری بودند که سهم زیادی از واکنش‌ها را به خود اختصاص دادند.

کمبود سرم تزریقی

با آغاز هفته گذشته، اخباری مبنی بر کمبود سرم تزریقی در فضای مجازی منتشر شد و باتوجه به شرایط حاد کرونایی واکنش‌ها و نگرانی‌های بسیاری را نیز در پی داشت؛ همزمان با اعلام خبر کمبود، توزیع سرم تزریقی در داروخانه‌های شهری نیز ممنوع شد و این امر خود به نگرانی مردم افزود؛ اصلاح یکی از خطوط تولید از مهم‌ترین عواملی بود که توسط مسئولان درباره علت کمبود سرم مطرح می‌شد و این امر برای مخاطبان غیرقابل باور بود.

پس از رسمی‌شدن خبر کمبود، خبر واردات سرم در فضای مجازی منتشر شد و این خبر خود واکنش‌های زیادی در پی داشت که چرا حتی آب مقطر هم باید وارد شود؟ البته با وجود وعده‌های بسیار از سوی مسئولان، هنوز با گذشت چند روز نه خبری از واردات است و نه خبری از بهبود شرایط!

عدم الزام ثبت معامله خودرو در دفاتر رسمی

از دیگر خبرهای پربازدید هفته گذشته، عدم الزام ثبت معاملات خودرو در دفاتر رسمی است؛ مدت زیادی است که مردم به انجام همزمان ثبت معامله در دفاتر رسمی و برگ سبز اعتراض داشته و می‌خواهند انجام یکی از این دو مورد کافی باشد؛ اما از سمت مراجع قضایی مقاومت‌هایی در این خصوص وجود دارد؛ حال در روز گذشته طی خبری اعلام شد که دیگر نیازی به ثبت معامله خودرو در دفاتر رسمی نیست؛ حال باید دید این بار هم مانند دفعات گذشته است یا واقعا دیگر نیازی به ثبت معامله خودرو در دفاتر رسمی نیست.

انتصابات و استعفاها

در هفته گذشته، یک انتصاب و یک استعفا و در پی آن تکذیب خبر، با واکنش‌های زیادی همراه بود؛ روز سه شنبه در خبری مخبر به عنوان معاون اول رییس جمهور اعلام شد؛ اما این خبر در کمتر از یک ساعت تکذیب شد؛ همچنین خبر استعفای حناچی و تکذیب آن از دیگر خبرهایی بود که در روز پنج شنبه حواشی زیادی به دنبال داشت.

تعداد اصلاح‌شده فوتی‌ها بین 700 تا 800نفر است

اوایل هفته گذشته، در خبری اعلام شد که تعداد اصلاح‌شده فوتی‌های کرونا 700 الی 800نفر است؛ این خبر علاوه بر نگرانی این سوال را در پی داشت که تعداد اصلاح‌شده چه تفاوتی با آمار رسمی دارد و چرا این رقم در آمار رسمی نمی‌آید؟ البته بسیاری نیز معتقد بودند تعداد فوتی‌های کرونا حتی از این رقم نیز بیشتر است.