۰ نفر

آمارها نشان‌ می‌ دهد؛

افزایش سفرها در هفته‌ ای که گذشت!

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۴
کد خبر: 551438
افزایش سفرها در هفته‌ ای که گذشت!

آمارها نشان‌ می‌دهد سفرهای مردم در هفته گذشته که ممنوعیت ترددی هم نداشت، افزایش چهار درصدی را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کرده است بدتر اینکه در این میان نام استان‌هایی مانند خراسان رضوی که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارند، در صدر قرار دارد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هشتم تا ۱۴ مرداد ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۵۲ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته اما در قیاس با هفته گذشته افزایش چهار درصدی را تجربه کرده است. البته آمار تردد وسایل نقلیه سبک یعنی خودروهای شخصی مردم نیز رشد چهار درصدی را نسبت به هفته گذشته داشت.

علت تردد بالا در روز پنج شنبه سال گذشته (۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۹) تعطیل بودن شنبه هفته بعد، مصادف با عید غدیر است.

گرچه در همین بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۷۹۴ هزار پلاک یکتا (هر پلاک یکبار در نظر گرفته شده باشد) در محورهای مواصلاتی مشاهده شده که این آمار کمتر از هفته نخست مرداد ماه است. این یعنی تعداد مسافران و خودروهای آن‌ها کمتر شده اما با این وجود ترددشان (رفت و آمد) در محورهای مواصلاتی بیشتر هم شده است.

باز هم مثل همیشه، این خودروها عمدتا متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد بوده و پس از آن خودرو استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر ورود و خروج وسایل نقلیه در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که استان‌های یزد با ۱۶ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد، قم با ۹ درصد و مرکزی با هشت درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌اند و سفرهای ورودی و خروجی استان‌های آذربایجان غربی با ۱۰ درصد، هرمزگان با ۱۰ درصد، خراسان رضوی با ۹ درصد و یزد و سمنان نیز هر یک با هشت درصد بیشترین سفرها را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده‌اند و این در حالی است که بسیاری از این استان‌ها مانند خراسان رضوی در وضعیت بغرنجی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند و به نظر خبری هم از اعمال محدودیت‌های سفر و تردد در این استان‌ها نیست.