۰ نفر

خلافی‌های پرشمار تردد شبانه در شیراز و مسافرت در استان فارس

خلافی‌ خود را مجانی تسویه کنید!

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 551099
خلافی‌ خود را مجانی تسویه کنید!

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مرداد، هم اکنون بیش از بیست شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز و بسیاری از شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند. چند هفتهٔ پیش بود که شیراز تحت تاثیر موج پنجم کرونا وارد وضعیت قرمز شد و حالا این وضعیت خطرناک، از چند روز پیش، «فوق قرمز» شده است. شش روز  پیش، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با  کرونا در نشست مجازی با خبرنگاران  اعلام کرد که میزان مثبت شدن تست کرونا در شیراز به ۴۰ درصد، در فسا به ۵۰ درصد و در جهرم به ۴۸ درصد رسیده است.

در این شرایط، سازمان راهنمایی و رانندگی برای کاهش میزان تماس افراد و احتمال سرایت بیماری، دو قانون عمده را برای شهرهای بحرانی و درگیر کرونا وضع کرده است.

  • وارد شدن پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز یا خروج پلاک‌های بومی از آن‌ها ممنوع است و خودرو در صورت تخلف یک میلیون تومان جریمه می‌شود. در این شرایط ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی یا خروج پلاک‌های بومی از آن‌ها هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.
  • تردد شبانه داخل شهری هم در تمام شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان از ساعت ۲۲ تا ساعت ۳ صبح ممنوع است. رانندگان در صورت تخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

در موج پنجم کرونا، آن طور که جانشین رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرده، تا به حال با ۴۷۰ هزار خودروی خاطی در سطح کشور برخورد قانونی شده است.

صاف شدن خلافی بدون کمیسیون!

با توجه به این وضعیت که هر روز مبلغ جدیدی را به خلافی ماشین‌ها اضافه می‌کند،کارنامه ، سرویس جدید «دیوار»، با کمپین پر سر و صدایی به شهر شیراز آمده است. شعار کارنامه این است: «خلافی شیرازی‌ها را صاف می‌کنیم». در این طرح هر شیرازی‌ای که ماشینش را با کمک سرویس «فروش سفارشی ماشین کارنامه » بفروشد، تسویهٔ خلافی ماشینش را (تا سقف یک میلیون تومان) مهمان کارنامه خواهد بود. این طرح برای فروشنده‌های ماشین رایگان و بدون کمیسیون است. برای اطلاعات بیشتر به این لینک صافی خلافی سر بزنید.