۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

جذب ۵۰هزار نیرو در آموزش و پرورش

۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبر: 549175
 جذب ۵۰هزار نیرو در آموزش و پرورش

برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نفر نیرو دریافت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی الهیار ترکمن اظهار داشت: موافقت اولیه برای جذب این تعداد نیرو در آموزش و پرورش اخذ شده و بزودی دفترچه آن در بخش آزمون‌های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می‌شود.

وی گفت: برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نفر نیرو دریافت شد که از این میان ۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساسنامه یا همان آزمون استخدامی هستند.

وی افزود: نقشه راه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع بر مبنای مدیریت برنامه ها و سیاست های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت توسعه امور رفاهی و ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان، مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی و مدیریت منابع انسانی، تشکیلات و فرآیندها، آمار و شاخص‌های توسعه یافتگی ترسیم شده است.

الهیار در ادامه با بیان اینکه با توجه به گزارش وضعیت تحول نیروی انسانی، کاستی هایی برای رفع نیازها و اقتضائات نظام تعلیم وتربیت کشور جهت دستیابی به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است اظهار داشت: اقدامات و تصمیمات مهمی نیز برای دستیابی به اهداف متعالی نظام آموزش و پرورش، جذب و تربیت معلمان شایسته و برخوردار از توانمندیها و صلاحیتهای عمومی و تخصصی و حرفه ای انجام شده است.

وی افزود: زیرنظام تربیت معلم و تامین منابع انسانی شامل جذب، آماده سازی،حفظ و ارتقاء و ارزشیابی معلم و سایر منابع انسانی است و در برگیرنده تمامی افرادی است که از سطح ستاد تا سطح مدرسه مسئولیت تربیت متربیان در نظام تربیت رسمی عمومی را برعهده دارد.

الهیار درباره نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان ها در شهریور ۹۹ و پیرو تأکیدات رهبری درخصوص جذب نیروی انسانی متعهد، خلاق و شایسته، توانمند با استعداد و با انگیزه و برخوردار از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای در آموزش و پرورش، سیاست های جذب، اصلاح و «ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی» در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ۲۸ مهرماه ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد.