۰ نفر

راهنمای خرید سنگ تراورتن

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 545144
راهنمای خرید سنگ تراورتن

راهنمای خرید سنگ تراورتناگر از هر فرد متخصص یا افراد حرفه‌ای در ساخت و ساز سوال کنید برای نمای ساختمان، سنگ تراورتن را پیشنهاد می‌دهد. بدون شک سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ‌ها برای نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی است. سنگ‌های تراورتن مقاومت بسیار قابل توجهی در برابر نفوذ آب دارند و برای مناطق سردسیر و گرمسیر مناسب هستند.

 از سنگ‌های تراورتن برای کف سالن‌های بزرگ، راه پله‌ها و درپوش‌ها استفاده می‌شود. با توجه به مزایای استفاده از سنگ‌های تراورتن از شما دعوت می‌کنیم ادامه این مقاله را که درباره راهنمای خرید سنگ تراورتن است، مطالعه کنید. پس از خواندن این مقاله با اطلاعات بیشترین اقدام به خرید بهترین سنگ ساختمانی یعنی تراورتن خواهید کرد.

قیمت سنگ تراورتن، بهترین سنگ تراورتن را بخرید

سنگ تراورتن به‌عنوان بهترین سنگ دهبید شناخته می‌شود که نسبت به سنگ‌های مرمر، گرانیت و اسلیت قیمت به صرفه‌تری دارد. برای مثل اگر قصد تعویض سنگ نما یا تغییر دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان را دارید، بهترین انتخاب خرید سنگ تراورتن است. معیارهای مختلفی در تعیین قیمت سنگ تراورتن تاثیر می‌گذارند. مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت سنگ تراورتن به شرح زیر هستند:

  • نوع سنگ تراورتن و نوع معدن
  • کیفیت
  • تنوع در مدل و رنگ سنگ
  • ابعاد (قطر، طول و عرض سنگ)
  • مقدار و میزان تخلخل
  • درجه کیفی
  • سورت سنگ

انتخاب رنگ سنگ تراورتن، ساختمانی با نمای استثنایی بنا کنید

رنگ سنگ یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید سنگ تراورتن است. سنگ‌های تراورتن به وفور در طبیعت تشکیل می‌شوند و در ایران هم معادن بسیاری وجود دارد که هنوز سنگ آن‌ها استخراج نشده است. فراوانی معادن سنگ، امتیاز تشکیل سنگ در رنگ‌های مختلف را نیز به وجود می‌آورد. سنگ‌های تراورتن در رنگ‌های سفید، شکلاتی، کرم، زرد، بژ، قرمز، لیمویی، سیلور و گردویی وجود دارد. دلیل این تنوع رنگ، تنوع در انواع و نوع معادن سنگ تراورتن است.

سنگ‌های تراورتن هر چه به سمت روشن‌تر متمایل شوند قیمت گران‌تری خواهند داشت. برای مثال یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های تراورتن، رنگ سفید است و اکثر سازندگان و معمارها از این رنگ برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند که سنگ تراورتن سفید نسبت به رنگ‌های دیگر قیمت بالاتری نیز دارد. دلیل این موضوع هم این است که رنگ سفید در مواجه با نور آفتاب دچار رنگ‌پریدگی و کمرنگی نمی‌شود. اما در مقابل از بین رفتن رنگ یکی از معایب سنگ مصنوعی و برخی از سنگ‌های بی‌کیفیت به شمار می‌رود.

2

دوام سنگ تراورتن، سنگی برای سال‌های طولانی

استحکام و مقامت مثال‌زدنی سنگ‌های تراورتن یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد بسیاری را به استفاده از این سنگ ترغیب می‌کند. سنگ‌های تراورتن در طول سال‌ها بدون هیچ تغییری کار می‌کنند و از کیفیت ظاهری آن‌ها کاسته نمی‌شود. دوام و ماندگاری سنگ‌های تراورتن حتی در قیمت ساختمان نیز تأثیرگذار هستند. سنگ‌های تراورتن از نوع سنگ‌هایی هستند که می‌توان بدون نگرانی مُد از آن‌ها استفاده کرد چون همیشه مد هستند.

تا سال‌های پیش از سنگ تراورتن فقط در فضای خارجی خانه استفاده می‌شد. اما در چند سال اخیر در کشورهای آمریکایی و اروپایی سنگ تراورتن را برای نمای داخلی نیز به کار می‌برند. دلیل این موضوع زیبایی و دوام سنگ‌های تراورتن است که تا مدت‌های طولانی بدون هیچ آسیبی قابل استفاده است. همین ویژگی دوام و مقاومت، سنگ تراورتن را به بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر تبدیل کرده است. تراورتن‌ها به دلیل داشتن تخلخل و خلل و فرج مناسب در آب‌هوای بسیار سرد و یخبندان هم دچار ترک‌خوردگی و شکستگی نمی‌شوند.

ویژگی های مهم سنگ تراورتن، دوام و ماندگی در کنار قیمت ارزان و زیبایی

وقتی از سنگ‌های ساختمانی صحبت می‌کنیم اغلب افراد تصور می‌کنند که سنگ‌ها فقط برای استفاده در نمای ساختمان یا ساخت راه پله به کار برده می‌شوند. اما از سنگ‌هایی مانند تراورتن علاوه‌بر نمای ساختمان، می‌توان برای سنگ اُپن یا کانتر آشپزخانه، دیوارپوش‌ها و کف‌پوش‌های داخل خانه یا مکان‌های اداری و تجاری و به‌عنوان سنگ فرش در مناطق پر رفت‌وآمد نیز استفاده کرد.

ویژگی‌هایی از جمله قیمت مناسب و به صرفه، استحکام بالا در کنار قابلیت برش‌پذیری و صیقل‌پذیری، تنوع رنگی قابل توجه، داشتن تخلخل کافی، مقاومت در شرایط آب‌وهوایی مختلف، استقامت در برابر اشعه‌های نور خورشید، نصب ساده و آسان و هماهنگی مناسب با سیمان، سنگ تراورتن را به بهترین سنگ برای قسمت‌های مختلف یک ساختمان یا مکان پر رفت‌وآمد تبدیل کرده است.

3

سنگ تراورتن را از فروشندگان معتبر بخرید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید سنگ تراورتن باید عنوان کنیم، خرید سنگ از فروشندگان معتبر است. سنگ تراورتن برای اینکه سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد باید به خوبی سورت و رزین شود. فقط فروشندگان معتبر اقدام به سورت سنگ با دستگاه‌های پیشرفته می‌کنند. یکی از معتبر‌ترین و قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید سنگ در ایران «شرکت نگین ارم» است.

شرکت نگین ارم از سال 1367 تاکنون با بهره‌مندی از معادن سنگ دهبید شیراز اقدام به استخراج، برش،‌ صیقل، سورت و عرضه بهترین انواع سنگ دهبید از جمله تراورتن و مرمر کرده است. برای آشنایی بیشتر با مجموعه نگین ارم یا سفارش سنگ به پایگاه اینترنتی این مجموعه به آدرس negineram.com مراجعه کنید. همچنین کارشناسان واحد فروش از طریق شماره تلفن‌های 1618 و 72992-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه کیفیت، ابعاد، قیمت و خرید سنگ تراورتن و سایر سنگ‌های دهبید شیراز هستند.