۰ نفر

جایگزین سامانه شاد برای آموزش آنلاین چیست؟

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 535321
جایگزین سامانه شاد برای آموزش آنلاین چیست؟

در حالی که از ابتدای تیرماه، سامانه دانش‌آموزی شاد دیگر رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود، بناست بسته‌های رایگان اینترنت روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی ارائه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از ۱۵ شهریور سال گذشته اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد رایگان شد، با وجود این،  به دلایل مختلف مدارس و دانش‌آموزان برای آموزش  از پلتفرم‌های دیگری به‌جز «شاد» نیز استفاده می‌کردند  و همین مساله در عمل رایگان بودن تحصیل در فضای مجازی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد و همیشه خانواده‌ها و حتی معلم‌ها از این‌که برخی از آموزش‌ها در پلتفرم‌های دیگر انجام می‌شود و باید برای آن هزینه پراخت کنند، گلایه می‌کردند.

از این رو به تازگی، حسین فلاح جوشقانی معاون -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد از ابتدای تیرماه  استفاده از سامانه شاد رایگان نیست  و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود و در مقابل به‌منظور توزیع عادلانه اینترنت مخصوص آموزش در فضای مجازی، تخصیص بسته‌های رایگان روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در حال اجرا است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره چگونگی تغییر این روند توضیح داد: اکنون همه بخش‌های وزارت ارتباطات در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی ارائه بسته‌های اینترنت رایگان بر روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی هستند تا به‌واسطه تعریف بسته‌های متنوع روی سیم‌کارت‌های مخصوص دانش‌آموزان، ‌ دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و سایت‌های آموزشی به صورت عادلانه بین دانش‌آموزان مهیا شود.

فلاح همچنین خاطرنشان کرد: در فرآیند جدید سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی توزیع خواهند شد که روی آن بسته‌هایی برای دسترسی به شبکه دانش آموزی شاد یا هر پلتفرم آموزشی دیگر تعریف می‌شود.  با استفاده از این روش، می‌توان مدیریت بهتری بر مساله آموزش مجازی داشت، اکنون استفاده از شاد رایگان است اما اگر مدرسه‌ای به دلایل مختلف آموزش خود را در بستر پلتفرم دیگری پیش ببرد، ‌ خانواده‌ها مجبور به پرداخت هزینه می‌شوند و این مساله به توزیع عادلانه‌ اینترنت بین دانش‌آموزان منجر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که این تصمیم برای توزیع عادلانه و رایگان بودن فضای آموزش برای همه دانش‌آموزان گرفته شده است، گفت: با این کار، هر پلتفرم آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که مدارس برای آموزش مجازی از آن استفاده کنند از طریق بسته‌های تعریف شده روی سیم‌کارت‌های‌ دانش‌آموزی رایگان خواهد بود.  با این کار در نظر گرفتن تسهیلات رایگان برای آموزش مجازی حذف نمی‌شود و فقط فرآیند آن عوض خواهد شد.