۰ نفر

آموزش‌و‌پرورش توضیح داد

ماجرای حذف ۳ امتیاز از احکام فرهنگیان

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵
کد خبر: 527390
ماجرای حذف ۳ امتیاز از احکام فرهنگیان

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای در مورد حذف برخی از بندهای احکام کارگزینی فرهنگیان اطلاع‌رسانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع با توجه به درج برخی اخبار در فضای مجازی در ارتباط با حذف برخی از بندهای احکام کارگزینی فرهنگیان، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

حذف امتیاز سقف فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب‌وهوا که به کارکنان شاغل در مناطق مرزی پرداخت می‌شود. به‌موجب رأی دادنامه شماره 1773 به تاریخ 28اسفند ماه1399 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری (مبنی بر لغو بخشنامه سازمان اداری و استخدامی)، صورت پذیرفته و اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مختص آموزش وپرورش نبوده  برای همه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، الزامی است.

بنابراین نه‌تنها وزارت آموزش و پرورش، بلکه با اجرای رأی دیوان عدالت اداری که قطعی و لازم‌الاجراست. امتیاز فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که در مناطق مرزی خدمت می‌نمایند، اصلاح خواهد شد.

لذا تأکید می‌‌شود موضوع مطروحه مختص وزارت آموزش‌وپرورش نیست، ولی اقدامات لازم برای رفع مشکل از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

حذف «تفاوت تطبیق بند(ی) تبصره (12) قانون بودجه سال 1398 کل کشور» و تفاوت جزء (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1397 کل کشور مورد اشاره در ماده 5 و تبصره ذیل تصویب‌نامه شماره 8013/ت 58708 به تاریخ 1400.01.29 هیئت‌وزیران (موضوع افزایش ضریب سال جاری نیز مربوط به تمام کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری) است و بر همین اساس این موضوع مختص فرهنگیان نبوده و برای همه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌طور یکنواخت عمل می‌شود. به ذکر است در مورد اصلاح بند مذکور نیز با سازمان اداری و استخدامی کشور مکاتبه شده و به لحاظ اهمیت موضوع از سوی وزیر محترم در هیأت وزیران مطرح و در حال پی گیری است

موضوع حذف «طرح معلم تمام‌وقت» نیز چنانچه که از متن رأی دادنامه شماره 1934 به تاریخ 19 اسفندماه 1399 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پیدا است، متأسفانه این موضوع با شکایت یکی از فرهنگیان مبنی بر درخواست ابطال بخشنامه شماره 22355 به تاریخ 3 بهمن1399 وزارت آموزش و پرورش می‌باشد که منجر به صدور این دادنامه شده است که آموزش‌وپرورش با کمک کارشناسان حقوقی، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با اعمال ماده 91 دیوان عدالت اداری، رأی صادره را اصلاح نماید.