۰ نفر

با نامه دیوان عدالت اداری؛

مشکل بازنشستگی معلمان دانشسرایی حل می شود

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبر: 527388
مشکل بازنشستگی معلمان دانشسرایی حل می شود

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، نامه دیوان عدالت اداری در خصوص «تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسراها» را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، نامه دیوان عدالت اداری در خصوص «تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانش سراها» را جهت اطلاع و اقدام به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس:

-توافق حاصله برای کلیه مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانش سراها که حکم کارگزینی رسمی صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر شده، صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به پذیرش و احتساب سوابق مذکور در سال جاری و در سال‌های آینده و انجام اقدامات لازم در خصوص بازنشستگی افراد شد.

-مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانش سراها که احکام کارگزینی رسمی آنان صادر، لکن از سوی صندوق بازنشستگی کشوری هنوز تعیین بدهی نشده، لذا صندوق موظف به اعلام بدهی براساس احکام رسمی و وزارت آموزش‌وپرورش مکلف به واریز بدهی و پرداخت کسورات مربوطه و متعاقباً صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش و احتساب سوابق و صدور احکام بازنشستگی مشمولین شد.

-مشمولینی که شرایط قانونی لازم را نداشته و ازجمله کسانی که مورد تأیید گزینش نبوده و یا عمداً مراجعه‌ای جهت تعیین تکلیف خود نداشته‌اند و غیره از قاعده مستثنی هستند.