۰ نفر

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

آغاز واکسیناسیون با واکسن داخلی از آخر اردیبهشت

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 523439
آغاز واکسیناسیون با واکسن داخلی از آخر اردیبهشت

وزیر بهداشت با بیان اینکه مجموعه اقدامات در زمینه ساخت واکسن داخلی ما را به سمت خوبی می برد، گفت: ضع واکسیناسیون در اردیبهشت ماه بسیار بهتر خواهد بود و واکسن داخلی کرونا نیز از آخر اردیبهشت وارد سبد واکسیناسیون کشور می شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان که ظهر امروز (دوشنبه_۶ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به اینکه در تولید داخلی واکسن کرونا بسیار خوب پیشرفته ایم، اظهار کرد: امروز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک انستیتو پاستور و انستیتو فینلای کوبا به صورت نمادین در اصفهان و همزمان در ۷ شهر کشور شروع شد.
وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات در زمینه ساخت واکسن داخلی ما را به سمت خوبی می برد، گفت: وضع واکسیناسیون در اردیبهشت ماه بسیار بهتر خواهد بود و از فردا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را در کشور آغاز می کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسن داخلی کرونا از آخر اردیبهشت وارد سبد ما می شود، افزود: واکسیناسیون برخی گروه های هدف پرخطر مثل پلیس را نیز در برنامه داریم و حتما مورد توجه قرار خواهیم داد.
نمکی در مورد استفاده از طب سنتی در پروتکل درمانی کووید نیز اظهار کرد: تنها وزیری بوده ام که به جدیت در این زمینه ورود کردم تا به نوعی پای طب سنتی علمی و حکیمانه را وارد درمان کووید۱۹ کنم و پروژه های زیادی در این زمینه شروع کردیم که بخشی به سرانجام رسیدند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد معتقد به طب مدرن به شدت نسبت به طب سنتی هجمه وارد می کنند، افزود: از آن طرف برخی طرفداران طب سنتی نیز طب مدرن را به کلی زیر سوال می برند. در مجموع هجمه از دوست و دشمن زیاد دیدیم که یکی مربوط به همین طب سنتی است.
وزیر بهداشت همچنین به راه اندازی میز طب سنتی در سازمان عذا و داروی کشور اشاره و تصریح کرد: در زمینه طب سنتی پروژه های درمانی زیادی در دستور کار داریم که امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم.
وی با بیان اینکه برخی از طرفداران طب سنتی در این جریان پر شور و شر دنبال دکان داری هستند، گفت: این درحالی است که متخصصان طب سنتی ما افراد دانشگاهی هستند که تلفیق طب سنتی و مدرن را با هم عرضه می کنند. ما با طب سنتی بر مبنای علمی مشکلی نداریم اما با دکان داری مخالف هستیم و معتقدیم باید بر پایه عقلانیت و منطق این کار را دنبال کنیم.
نمکی همچنین با بیان اینکه با پیشنهاد استاندار اصفهان برای تفویض برخی اختیارات ستاد کرونا به استان ها کاملا موافق هستم، تصریح کرد: منتها برخی دوستان در برخی استان ها در روزهای اول شیوع کرونا تند رفتند و ذهنیت تفویض اختیار به استان ها را در ستاد ملی تخریب کردند، وگرنه با درخواست استاندار اصفهان برای تفویض اختیار کاملا موافقم و آن را پیگیری خواهم کرد.
وزیر بهداشت در بخش پایانی سخنانش گفت: هر صبح آیه "رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یفْقَهُواْ قَوْلِی" را می خوانم. دعا کنید بتوانم صبوری و پایداری خود را حفظ کنم و این راه را طی کنم. امیدوارم این بلیه از سر مردم جهان و کشور ما دور شود و روزهای بهتری داشته باشیم.