۰ نفر

ورود دادستانی به یک خصوصی‌سازی غلط دیگر

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبر: 522711
ورود دادستانی به یک خصوصی‌سازی غلط دیگر

دادستان عمومی و انقلاب ورامین از ورود دادستانی به منظور احیاء کارخانه قند ورامین خبر داد و گفت: مالک متعهد شده تا حداکثر یک ماه دیگر نسبت به تولید در این کارخانه اقدام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا شمس، دادستان عمومی و انقلاب ورامین ‌در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در جریان احیاء کارخانه قند ورامین اظهار داشت: در سال 82 کارخانه قند ورامین با قدمت 100 سال که حدود 23 هکتار اعم از خانه‌های سازمانی، مدرسه، زورخانه، سالن‌های ورزشی، زمین فوتبال و... بوده است، در راستای اصل 44 قانون اساسی به ثمن‌بخس واگذار شد.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین با بیان اینکه ساختمان اصلی این کارخانه در آثار میراث فرهنگی ثبت شده است، گفت: در ابتدای واگذاری، انگیزه‌ای برای راه اندازی این کارخانه وجود نداشت؛ در حالی که بر اساس بند 14 قرارداد واگذاری، تولید نباید در این کارخانه توقف پیدا می‌کرد.

وی اظهار کرد: در نهایت این کارخانه تعطیل شد و شخصی که این کارخانه به او واگذار شده بود، به دنبال تفکیک و تغییر کاربری اراضی این کارخانه بودند و در جهت مخروبه و متروکه کردن این کارخانه حرکت می‌کردند.

شمس در ادامه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه در جهت حمایت از چرخه تولید، دادستانی نسبت به موضوع ورود کرد و بررسی‌ها در خصوص این موضوع آغاز شد.‌

دادستان عمومی و انقلاب ورامین با بیان اینکه کارخانه قند ورامین ظرفیت 700 تن تولید و ایجاد اشتغال برای 800 کارگر را داشته است، اذعان کرد: این کارخانه در قلب شهر ورامین قرار دارد و از لحاظ ارزش ریالی، از قیمت بالایی برخوردار است؛ این در حالی است که این کارخانه در سال 82 به بهای چهار میلیارد تومان به صورت قسطی واگذار شده است.

وی افزود: از طرفی، این کارخانه به دلیل بدهی به بانک در مسیر تولید با مشکل مواجه شده بود که با حمایت‌های قضایی این مشکل نیز برطرف شد.

شمس گفت: با ورود دادستانی به موضوع، جلسات متعددی با دستگاه‌های ذی ربط برای راه اندازی این کارخانه برگزار شد و در نهایت مالک مکلف شد تا نسبت به راه اندازی این کارخانه اقدام کند و پس از راه اندازی کارخانه در مکان فعلی، نسبت به جانمایی این کارخانه در محل دیگری اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین با بیان اینکه به مالک کارخانه تاکید شد که هدف اصل 44 قانون اساسی که ادامه تولید است، باید محقق شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور، در جهت راستی‌آزمایی، بازدیدی از کارخانه قند ورامین با حضور مسئولان ذی ربط به عمل آمد. مالک در حال حاضر حدود 8 میلیارد تومان برای احیاء این کارخانه هزینه کرده است.

وی در پایان گفت: مالک متعهد شده تا تولید را با 200 ‌نیروی کار و ظرفیت تولید 70 تن در روز آغاز کند؛ در حال حاضر اقدامات اولیه جهت راه‌اندازی این کارخانه انجام شده و مالک متعهد شده تا حداکثر یک ماه دیگر نسبت به تولید در این کارخانه اقدام کند.