۰ نفر

افطاری چه غذایی بخوریم؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۴۸
کد خبر: 522120
افطاری چه غذایی بخوریم؟

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خرما یکی از مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا است که نباید از مصرف آن در سفره‌های افطار غافل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لاله مظفری با بیان اینکه خرما بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: روزه داران در بدو افطار بهتر است یک لیوان آب گرم یا چای کمرنگ همراه با یک عدد خرما بخورند، چرا که خرما سبب کنترل اشتها و مانع از پُر خوری به هنگام افطار می‌شود.

مظفری تاکید کرد: این ماده غذایی ارزشمند باعث بازیابی توانایی ذهنی وعضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش اسید معده و یبوست می‌شود و سرشار از ویتامین و املاح معدنی است.

وی گفت: هر سه عدد خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود، اما لازم است در مصرف زیاد خرما هم مثل سایر مواد قندی و شیرینی خوداری کرده و به میزان متعادل و سه عدد در طول روز استفاده شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از خرید خرمای فله ای، بدون بسته بندی، فشرده و له شده خودداری شود، چرا که این ماده غذایی اگر در دمای محیط نگهداری شود، مستعد آلودگی و انتقال عوامل آلوده کننده است.

مظفری افزود: خرما از جمله خوراکی‌هایی است که باید پیش از مصرف شسته شود تا از آلودگی‌های احتمالی در زمان برداشت، بسته بندی و عرضه پاک شود.