۰ نفر

رییس سازمان بازرسی کل کشور؛

«رازی کوو پارس» از ایمن‌ترین واکسن‎‌های کووید۱۹ است

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۱۷
کد خبر: 520034
«رازی کوو پارس» از ایمن‌ترین واکسن‎‌های کووید۱۹ است

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: واکسن رازی کوو پارس طبق گفته محققان و سازندگان آن از ایمن‌ترین واکسن‌های ساخته شده برای کووید۱۹ محسوب می‌شود و این نکته‌ای بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، «حسن درویشیان» با حضور در موسسه رازی و بازدید از بخش‌های مختلف آن، با تقدیر از تلاشگران عرصه واکسن در موسسه رازی افزود: موسسه رازی و محصولاتی که در این مجموعه تولید می‌شود، خط مقدم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه پدافند غیرعامل است، به‌ویژه این‌که کشور ما با تهدیدات متعدد در بحث بیوتروریسم مواجه است و همواره از این سمت مورد تهدید قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اقداماتی که تاکنون در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ و مقابله با پاندمی کرونا در کشور انجام شده، از مهم‌ترین مصادیق پدافند غیرعامل است، بر این اساس به نیابت از مجموعه قوه قضاییه از موسسه رازی قدردانی می‌کنم.

وی اظهارداشت: سیاست نظام و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید، از مصادیق اشاره شده در اقتصاد مقاومتی است و واکسن و محصولات سلامت‌محور از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود.

درویشیان ادامه‌داد: اقدامات موثری نیز که سال گذشته در زمینه تولید اقلام بهداشتی مقابله با این ویروس و ساخت واکسن انجام شد از مصادیق بارز «جهش تولید» بوده که امید است با رفع موانع تولید، شاهد سرعت بیشتری در کنترل این بیماری باشیم.

رییس سازمان بازرسی کشور با بیان این‌که این سازمان از بدو شیوع بیماری بر پیشگیری تاکید و برای تامین داروهای مورد نیاز و ترخیص مواد اولیه لازم از گمرک اقدام کرد، گفت: همواره و به‌ویژه در شرایط امروز حمایت از تولید واکسن به عنوان یک محصول استراتژیک، ضرورت و اصلی مهم محسوب می‌شود و نباید به واردات واکسن اتکا کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: موسسه رازی، ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) و انستیتو پاستور هم تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند، حتی می‌توانیم به صادرات واکسن‌های خود فکر کنیم که امنیت پایدار و ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

حجت‌الاسلام درویشیان، دستیابی به دانش فنی تولید واکسن و دارو در کشور را با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور در زمینه تولید محصولات سلامت محور وجود دارد که نیازمند هم‌افزایی و به‌اشتراک‌گذاری دانش فنی مجموعه‌های تولیدی و تحقیقاتی است، زیرا موجب صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در کارها می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کشور در ادامه به اهمیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اشاره و تصریح‌کرد: موسسه رازی مجموعه‌ای با یک قرن قدمت و فعالیت‌های تحقیقاتی گسترده است و هزینه‌کرد در این مجموعه‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

وی، هدف از این بازدید را حمایت از مجموعه های تولیدکننده واکسن و رفع موانع تولید در این مجموعه‌ها برشمرد و قول پیگیری برای رفع و حل و فصل مسائل و چالش‌های موسسه رازی داد.

این مقام مسئول بیان‌داشت: موضوعاتی مانند مساله موسسه رازی و شهرداری کرج و واردات واکسن‌های مشابه تولید داخل به‌طور حتم توسط سازمان بازرسی کشور پیگیری خواهد شد تا موسسه رازی با یک قرن سابقه تحقیق و تولید واکسن، با جدیت و سرعت بالاتری به فعالیت‌های خود بپردازد.

حجت‌الاسلام درویشیان تصریح‌کرد: این جزو سیاست‌های نظام و قانون است که محصولات مشابه تولید داخل حق واردات ندارند و رهبری نیز بر آن تاکید ویژه دارند، این اقدام عملی مضموم است که به تولید داخل صدمه می‌زند و تولیدکننده را بی‌انگیزه می‌کند.