آخرین آمار ارائه شده از وضعیت مشاغل در آمریکا نشان می‌دهد که آمار بیکاری در این کشور نه تنها به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا نزدیک نشده، بلکه نسبت به ماه‌های گذشته نیز افزایش یافته و سبب وخامت این بحران شده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در همان روزی که رییس جمهور منتخب، جو بایدن از یک بسته حمایتی گسترده 1.9تریلیون دلاری برای مقابله با بحران اقتصادی ایجاد شده توسط بیماری همه‌گیر کووید-19 رونمایی کرد، آخرین اطلاعات به روزرسانی شده در خصوص مطالبات هفتگی بیمه بیکاری نشان می‌دهد که به بسته‌های محرک بیشتری نیاز است.

بر اساس گزارش وزارت کار، مطالبات اولیه بیمه بیکاری در هفته منتهی به 9ژانویه به 965هزار مورد رسید که بالاترین سطح آن از آگوست را نشان می‌دهد. طی چند ماه گذشته، شمار مطالبات هفتگی حدود 800هزار مورد بوده و هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا نزدیک نشده است. پس از بهبودهای قابل توجه در بازار کار به دنبال شوک اولیه در ماه مارس، روند بهبود در ماه‌های اخیر کندتر از آنچه امید می‌رفت انجام شده؛ زیرا مشاغل در سراسر ایالات متحده به دلیل ضعف تقاضا و ادامه محدودیت‌ها، به اخراج پرسنل خود ادامه می‌دهند.

طرحی که بایدن روز پنجشنبه ارائه داد نه تنها شامل تمدید برنامه‌های بیکاری اضطراری تا پایان ماه سپتامبر بوده، بلکه همچنین شامل مکمل بیمه بیکاری هفتگی 400دلاری است که به مکمل حمایتی 600دلاری برای میلیون‌ها کارگر در بهار سال گذشته شباهت دارد.

با توجه به اینکه 18.4میلیون نفر تا پایان سال 2020 همچنان مزایای بیکاری را دریافت می‌کردند، بحران مشاغل هنوز با به پایان رسیدن بسیار فاصله دارد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیش‌بینی کرده بود که مسیری طولانی برای بهبود در ماه جولای وجود خواهد داشت. همچنین وی اعلام کرد: "میلیون‌ها نفر دیگر قادر نخواهند بود به شغل پیشین خود بازگردند، یا ممکن است سال‌ها طول بکشد که افراد، شغل جدیدی را پیدا کنند." در حال حاضر به نظر می‌رسد که حق با او باشد.

در نمودار ارائه شده، مطالبات اولیه هفتگی بیمه بیکاری در ایالات متحده را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-01-16_11-23-46