۰ نفر

۷ پیشنهاد برای این‌که رزومه قوی‌تری بنویسید

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 494732
۷ پیشنهاد برای این‌که رزومه قوی‌تری بنویسید

زمانی که به دنبال کار جدیدی هستید، رزومه شما اولین چیزی است که با کارفرمای احتمالی شما تماس برقرار می‌کند. هدف شما این است که از رزومه خود به شکلی استفاده کنید که بیشترین تاثیر اولیه را بر روی کارفرماهای احتمالی داشته باشد و البته این کار را بدون دروغ گفتن انجام دهید. همچنین بتوانید به بهترین شکل ممکن قدمی به جلو بردارید و به دیگران نشان دهید چه توانمندی‌هایی در اختیار دارید.

رزومه ساز رایگان در وب‌سایت کاربوم

پیشنهاداتی که در این مطلب از کاربوم (https://karboom.io) معرفی می‌شوند به شما اجازه می‌دهند رزومه‌های قوی‌تری بنویسید، رزومه‌هایی که شما را نسبت به دیگران برجسته می‌کنند.

۱. تجارب خود را بسازید

معمولا برای این‌که شغلی را بدست بیاورید، باید سوابق قبلی در آن حوزه داشته باشید و برای بدست‌آوردن سابقه شغلی به شغل‌ نیاز دارید! با وجود این‌که این چرخه معیوب مشکلات زیادی را برای بسیاری از افراد ایجاد می‌کند، راه‌های دیگری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تجاربی عالی و مرتبط با شغل مورد نظر خود ایجاد کنید. برای مثال صنعت گردشگری و رستوران‌داری را درنظر بگیرید، چنین فعالیت‌هایی می‌تواند شامل موارد بعدی باشد:

  • انجام فعالیت داوطلبانه برای رخداد‌هایی که نیازمند حجم زیادی از خدمات مشتریان هستند.
  • استفاده از فرصت‌های موجود برای آشپزی برای دوستان، نزدیکان و رخدادهای دیگر، خصوصا اگر برای این فعالیت‌ها پول دریافت می‌کنید.
  • برنامه‌ریزی رخدادهای محلی نظیر رخدادهایی که داوطلبانه و بدون درآمد انجام می‌شوند.

۲. جزئیات مهم را در ابتدا نشان دهید

شما تقریبا ۶ ثانیه فرصت دارید تا توجه مدیر یا مسئول جذب را به رزومه خود جلب کنید، اگر این زمان را از دست بدهید، رزومه شما به سطل زباله منتقل می‌شود! این بدان‌معنی است که باید مهم‌ترین جزئیات را در بالاترین قسمت رزومه خود شرح دهید، جایی‌که به‌خوبی در معرض دید خواننده قرار می‌گیرند.

۳. رزومه‌ای ساده و شفاف داشته باشید

رر

پر‌کردن رزومه با کلمات اضافی موضوعی وسوسه‌انگیز است، خصوصا زمانی که ۵/۱ صفحه رزومه نوشته‌اید و می‌خواهید طول رزومه خود را به ۲ صفحه افزایش دهید. به جای شلوغ‌کاری، تلاش کنید رزومه‌ای مختصر، مفید و شفاف داشته باشید، زیرا چنین رزومه‌ای می‌تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند و همچنین تأثیر بهتری نسبت به رزومه‌های شلوغ یا پر از اطلاعات اضافی بر خواننده داشته باشد.

۴. رزومه را متناسب با شغل مورد نظر خود تنظیم کنید

در مورد شغلی که برای آن اقدام کرده‌اید فکر کنید، سپس اطلاعات مربوط به آن شغل را در ابتدا نمایش دهید یا به‌طور برجسته‌ای بر این اطلاعات تأکید کنید. برای مثال، اگر برای یک موقعیت در حوزه گردشگری اقدام کرده‌اید، سابقه شما به‌عنوان نماینده خدمات مشتریان در یک مرکز تماس می‌تواند نشان‌دهنده توانایی شما برای اولو‌یت‌بندی خدمات مشتریان و مدیریت موقعیت‌های پراسترس باشد. از طرف دیگر، اگر برای شغل مدیریت رستوران اقدام کرده‌اید، ممکن است با تاکید بر سوابق پیشین خود در صنعت رستوران‌داری نتایج بهتری کسب کنید.

برای مشاهده آگهی های استخدام تهران کلیک کنید

۵. به جای مهارت‌ها، موفقیت‌های خود را فهرست کنید

داشتن مهارت‌های مربوط به خدمات مشتری، امتیاز بزرگی است، بااین‌حال از این مهارت‌ها برای انجام چه کاری بهره برده‌اید؟ به جای این‌که یک فهرست توخالی از مهارت‌های خود تهیه کنید، از زبان نوشتاری فعال برای توصیف موفقیت‌هایی که با این مهارت‌ها بدست آورده‌اید بهره ببرید.

برای این‌که موقعیت شغلی مدیریتی گذشته خود را شرح دهید، به نظر شما کدام یک از این دو جمله جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد:‌ «در تعامل با مشتریان خوب هستم.» یا «توانسته‌ام ارتباط با مشتریان را مدیریت کنم و موقعیت‌های دشوار را با موفقیت به موقعیت‌های قابل‌مدیریت تبدیل کنم.»

۶. از واقعیت فاصله نگیرید

در رزومه خود دروغ نگویید. این موضوع اگرچه آشکار به‌نظر می‌رسد، بااین‌حال بسیاری از کارکنان به دام وسوسه اغراق یا داده‌سازی در مورد موقعیت‌های شغلی قبلی خود می‌افتند. اگر شغل را می‌خواهید، صادق باشید: این احتمال وجود دارد که پیش از پیشنهاد شغل به شما، درستی ادعاهای شما مورد بررسی قرار گیرد. دروغ‌گفتن باعث می‌شود از فهرست گزینه‌های نهایی خط بخورید.

۷. غلط‌گیری کنید

این موضوع گام مهمی در نوشتن رزومه محسوب می‌شود، خصوصا اگر از نمونه‌های دیگران برای کار استفاده یا بخش‌هایی از رزومه فرد دیگری را در رزومه خود کپی می‌کنید. به املای خود دقت کنید، تلاش کنید هیچ خطای بزرگی نداشته باشید و مهم‌تر از همه اطلاعات خود را در رزومه قرار دهید، نه این‌که اطلاعات دیگران را به اشتباه بفرستید.

نوشتن یک‌ رزومه قوی، قدم اول دست‌یابی به موقعیت‌های شغلی‌ای است که همواره در آرزوی آنها بوده‌اید. از وصله‌پینه کردن رزومه پرهیز کنید، در عوض تلاش کنید زمان کافی برای نوشتن آن صرف و رزومه را به شکل درستی تکمیل کنید. نوشتن رزومه‌ای که بتواند موفقیت‌های شما را منعکس کند و به کارفرمای احتمالی علت مناسب‌بودن شما برای شغل را شرح دهد؛ می‌تواند شانس گرفتن شغل را به‌ میزان زیادی برای‌تان افزایش دهد.

فراموش نکنید که به همراه رزومه خود یک کاورلتر، برای نشان‌دادن علاقه خود به موقعیت شغلی و این‌که چرا فکر می‌کنید برای آن شغل مناسب هستید، ارسال کنید. توانایی شما برای به‌دست‌آوردن شغل رویاهای خود می‌تواند به کیفیت اولین تماس با یک کارفرمای احتمالی بستگی داشته باشد، بنابراین از تنظیم یک رزومه‌ ایده‌آل غافل نشوید.