۰ نفر

معاون اتاق اصناف تشریح کرد؛

جزییات ممنوعیت‌های شب یلدا

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸
کد خبر: 491353
جزییات ممنوعیت‌های شب یلدا

بهنام نیک منش گفت: جلوگیری از عرضه آجیل و خشکبار به صورت فله ای، عدم برگزاری مراسم در رستوران ها و سفره خانه ها و جلوگیری از هر گونه تجمع در واحدهای صنفی از جمله ممنوعیت های شب یلداست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بهنام نیک منش، در مورد نظارت بر اصناف در شب یلدا گفت: اگرچه توصیه کرده ایم مراسمی برای شب یلدا برگزار نشود و اصناف هم همچون سابق بازاری ندارند اما باز هم تیم‌های بازرسی و نظارت را در قالب طرح تشدید مأمور کرده ایم که به صورت جدی بر بازار نظارت داشته باشند.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: در این خصوص به استان‌ها نامه زده و بازرسی ویژه از واحدهای صنفی را به سراسر کشور ابلاغ کرده ایم. اگر تخلفی صورت بگیرد چه در حوزه گرانفروشی و چه در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای متخلفان پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود و حتی پرونده پلمب هم برای واحد صنفی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل ابلاغی چند نکته را مورد تاکید قرار داده ایم، گفت: لزوم جلوگیری از هر گونه تجمع در واحدهای صنفی، تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید بر رعایت فاصله گذاری مناسب و لزوم استفاده از ماسک هم برای متصدیان واحدهای صنفی و هم مشتریان، تاکید بر عدم برگزاری مراسم در رستوران‌ها و سفره خانه‌ها و امثالهم، لزوم عرضه محصولات آجیل و خشکبار به صورت بسته بندی‌های آماده، جلوگیری از عرضه کالا به صورت فله‌ای، تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل فردی در مراکز عرضه گوشت و مرغ و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پرنده و … از جمله تکالیف واحدهای صنفی است که باید رعایت کنند و همین موارد نیز از سوی بازرسان ما بررسی و صحت سنجی می‌شود.

نیک منش تاکید کرد: واحدهای صنفی از ساعت ۱۸ امروز باید تعطیل شوند و این موضوع در همه مناطق کشور صدق می‌کند و هیچ منطقه‌ای مستثنی نیست.