۰ نفر

خلق یک کسب‌وکار ایرانی در ابعاد جهانی

هوپو مسیری متفاوت برای سبک زندگی آقایان

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
کد خبر: 487350
 هوپو مسیری متفاوت برای سبک زندگی آقایان

برند هوپو (hoopoe)، اولین برند خدمات مرتبط با سبک زندگی آقایان در ایران است که با الگوی کاملا ایرانی از مدل‌های موفق جهانی الگو گرفته و توانسته مرزهای صنعت فرانچایز ایران را با به کارگیری استانداردهای برتر جهانی رشد و ارتقا دهد.

برند هوپو (hoopoe)، اولین برند خدمات مرتبط با سبک زندگی آقایان در ایران است که با الگوی کاملا ایرانی از مدل‌های موفق جهانی الگو گرفته و توانسته مرزهای صنعت فرانچایز ایران را با به کارگیری استانداردهای برتر جهانی رشد و ارتقا دهد.

این برند ایرانی که راه‌اندازی حداقل ۱۰۰ شعبه‌ی داخلی و جهانی، از جمله در اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای عربی را در دستور کار خود دارد، قرار است در ایران با راه‌اندازی کارخانه‌ی تولید پروتز مو، ایجاد مراکز باشگاه زیبایی و سلامت آقایان هوپو و کسب‌وکارهای مرتبط، به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ۲۵ هزار شغل ایجاد کرده که ۱۰۰ هزار خانواده‌ی ایرانی را تحت پوشش قرار خواهد داد و سالیانه جلوی خروج میلیون‌ها دلار ارز را از کشور خواهد گرفت.

همچنین فرصت ارائه‌ی خدمات لوکس زیبایی به توریست‌های سلامت و زیبایی از کشورهای اطراف، می‌تواند به درآمد تا ارزی کشور از طریق ارائه‌ی خدمات بیافزاید.

خالق برند ایرانی هوپو کیست؟

شهریار شهیر برزگر، را به عنوان یک مدیر جوان و جسور ایرانی در محافل کارآفرینی می‌شناسند. کسی که در سال‌های گذشته، در خلق و موفقیت بزرگ‌ترین برندهای زنجیره‌ای ریتیل آرایشی و بهداشتی کشور همراه بوده و خود به صورت مستقیم، با راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوپاشاپ و خلاقیت‌های جدید بازاریابی، توانست تغییرات مهمی را در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی ایران ایجاد کند؛ صنعتی که به دلیل حجم بسیار بالای عدم شفافیت و محصولات تقلبی در آن، نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می‌کند.

هه

اینک شهیر، با همان رسالت و ماموریت، در مسیر خلق برند جدید، توانسته قدم بلندتری بردارد تا نه تنها با کارآفرینی و توسعه‌ی کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در صنعت سبک زندگی و آرایشی بهداشتی کند، بلکه به ارتقاء سلامت روح و روان جامعه‌ی پر استرس ایرانی کمک کند.

شهیر در این زمینه می‌گوید: «جامعه‌ی امروز  ایران، آبستن فرصت‌ها و تهدیدهای در هم‌تنیده است. از طرفی با مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و مسائل اجتماعی مختلفی روبه‌رو هستیم که کمتر نمونه‌ی آن را به خاطر داریم، و از طرفی با جمعیت جوان تحصیل‌کرده و روبه‌رشد و به دنبال پیشرفت و موفقیت چند ده میلیونی سروکار داریم که نظیرش را در کمتر جامعه‌ای در جهان می‌توان دید. اگر این تهدید و فرصت را با عنصر نقطه‌ی قوت خلاقیت، جسارت و تلاش همراه کنیم، می‌توان فرصت‌های کسب‌وکار جذاب و متفاوتی را در صنعت سبک زندگی و زیبایی برای رشد اقتصاد کشور، ایجاد ثروت و کاهش بیکاری فراهم کرد.»

شهیر، خلق مدل‌های کسب‌وکاری در زمینه‌ی سبک زندگی آقایان، همچون سلامت و زیبایی را یکی از موفق‌ترین این مدل‌ها در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا می‌داند که ایرانِ امروز با برند هوپو، قدم مهمی در کارآفرینی در این زمینه را پیموده است.

وی در این زمینه می‌گوید: «صنعت سلامت و زیبایی آقایان، از خدمات مغفول جامعه است که نه فقط نقش اقتصادی، بلکه اجتماعی دارد. این مساله در ابعاد جامعه‌شناختی ایرانی نیز، نقشی جنسیت‌زده دارد که باعث عدم درک درست فرهنگی از نیاز مردان به سلامت روانی دارد. به عنوان مثال، موی آقایان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های درک زیبایی در مردان است که در سال‌های اخیر، شاهد موج رشد صنعتی به نام کاشت مو در کشور هستیم که در سال‌های قبل در بطن جامعه پذیرفتنی نبود. باید بپذیریم که به همین نسبت که نگاه جامعه و خود مردان نسبت به کاشت مو در جامعه تغییر کرده، نیازهای زیبایی و سلامت دیگری نیز در جامعه ایجاد شده که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و در غیر اینصورت خود باعث سرکوب نیازهای بخشی از جامعه شده و یا بخش دیگری از آن، خدمات مورد نیاز خود را در کشورهای دیگر و با خروج ارز از کشور، به هر حال تامین خواهد کرد.»

برند هوپو و تامین نیازهای سبک زندگی مردان

با تفکر خلق کسب‌وکار ایرانی در زمینه‌ی خدمات سبک زندگی به مردان ایرانی بود که برند هوپو متولد شد. شهیر در زمینه‌ی داستان خلق این برند می‌گوید: «پس از سال‌ها فعالیت در صنعت آرایشی و بهداشتی، شاهد روندهای متفاوتی در زمینه حس بهتر زندگی کردن در آقایان هستیم. کاشت مو از مسائلی بود که در سال‌های اخیر رشد داشته اما چالش‌های متفاوتی از جمله مناسب نبودن برای برخی، نیاز به عمل جراحی، عوارض و در بسیاری موارد کارآمد نبودن در آن بوده است. اما پروتزهای ما که در دنیا بسیار رایج‌تر از کاشت مو هستند، در ایران جایگاه چندانی نداشت که انگیزه‌ای برای تحقیق و سپس خلق برند در این زمینه فراهم کرد. برای خلق برند و کسب‌وکار می‌شد از برندهای خارجی استفاده کرد ولی ما به دلیل نگاه کارآفرینی ایرانی، مدل خلق برند را انتخاب کردیم و سپس فراتر از محصول پروتز مو به کانسپت بسیار بزرگ‌تر و جهانی باشگاه زیبایی آقایان هوپو رسیدیم که امروز با افتخار می‌توان «هوپو» را اولین برند کاملا ایرانی در صنعت سبک زندگی و زیبایی آقایان نامید.»

باشگاه زیبایی آقایان هوپو، محصولات پروتز موی هوپو، خدمات مراقبت از پوست هوپو، باشگاه تناسب اندام هوپو و هوپوکارت، همگی از محصولات و خدماتی هستند که کاملا استانداردسازی شده و مدل ارائه‌ی خدمات و کیفیت آنها برای اولین بار در ایران، در قالب کتاب منتشر شده‌اند.

آینده‌ای بزرگ پیش روی یک برند ایرانی

هوپو، در همین مدت کم از تولد خود توانسته در زمینه‌ی انواع خدمات جدید زیبایی و سلامت آقایان، ابتکارات جدیدی را به کار گیرد اما این همه‌ی داستان نیست.

برای توسعه‌ی خدمات استاندارد و با کیفیت در سطح بالا در تمامی شعب، هوپو توانسته مدل فرانچایز خود را بر اساس مدل‌های جهانی بنا کند تا کسب‌وکاری سودمند را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

این مدل فرنچایز، صفر تا صد یک کسب‌وکار موفق از مرحله‌ی تهیه‌ی فضای کاری، مشاوره‌ی حقوقی، ثبت، راه‌اندازی، استخدام و آموزش پرسنل، مالی، حقوقی و مدیریت کسب‌وکار را به صورت آماده در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد که افتتاح شعبه‌ی اول در فرمانیه‌ی تهران تحت نام هوپوروم ۱۰۱ (hoopoe room 101) نمونه‌ی موفقی از این مدل جهانی است.

شهریار شهیر در مورد این مدل کسب‌وکار می‌گوید: «ما برای خلق یک کسب‌وکار ایرانی موفق در ابعاد جهانی، نیاز به تفکر جهانی ولی شرکای قوی داریم. در مدل فرانچایز هوپو، رابطه‌ی برد-بردی برای تضمین ارائه‌ی خدمات عالی به مشتریان از یک طرف و سودآوری کسب‌وکار برای نمایندگی از طرف دیگر تعریف شده است. این مدل که در قالب برند خدمات فرانچایز هوپو دیزاین و هزاران صفحه برنامه‌ی کسب‌وکاری تدوین شده، تضمین‌دهنده‌ی موفقیت کسب‌وکارهای شریک هوپو، در قالب سرمایه‌گذاری و نمایندگی است تا هر نماینده بتواند سهم مناسبی از بازار روبه‌رشد زیبایی آقایان کسب کند.»

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت هوپو به آدرس hoopoe.life مراجعه کنند.