۰ نفر

رئیس پلیس فتای استان زنجان خبر داد؛

کلاه‌برداری به سبک ثبت‌نام وام یک میلیونی

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کد خبر: 485140
کلاه‌برداری به سبک ثبت‌نام وام یک میلیونی

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: شهروندان زنجانی مراقب ارسال پیامک و لینک ثبت‌نام تحت عنوان «ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی» باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، در رابطه با کلاه‌برداری به سبک ثبت‌نام وام یک میلیونی، اظهار کرد: با توجه به بحران کرونا اکنون مجرمان با ارسال پیامک یا لینک ثبت‌نام از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت‌نام وام یک ‌میلیون تومانی» کاربران را فریب داده و از قطع شدن یارانه در صورت ثبت‌نام نکردن در سامانه، خبر می‌دهند.

وی در رابطه با شیوه کلاه‌برداری اعطای وام یک میلیون تومانی از درگاه‌های جعلی، افزود: شیوع کرونا سبب بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌ و کارها و اعلام دولت مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی و ارسال آن‌ها به افراد، با سرقت اطلاعات بانکی و هویتی در صدد کلاه‌برداری از شهروندان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در فرآیند ثبت‌نام و دریافت وام یک میلیون تومانی نیازی به مراجعه به بانک ها و ثبت‌نام در هیچ وب سایتی نیست، خاطرنشان کرد: تنها لازم است کدملی سرپرست خانوار را از طریق شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، به شماره سامانه ۶۳۶۹ ارسال کنند.