۰ نفر

بهترین کتاب‌های انگیزشی الهام بخش که باید بخوانید

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 482707
بهترین کتاب‌های انگیزشی الهام بخش که باید بخوانید

کتاب های انگیزشی همواره تأثیری مثبت بر زندگی افراد گذاشته است. این کتاب‌ها به قدری تأثیرگذار و انگیزه‌بخش هستند که می‌توانند زندگی یک فرد را از این رو به آن رو کنند. اگر با افراد موفق صحبت کنید خیلی از آن‌ها به شما خواهند گفت که کتاب های انگیزشی تأثیر شگفت انگیزی بر آن‌ها گذاشته و باعث شده است که از یک زندگی فقیرانه به یک زندگی ارزشمند و مبتنی بر ثروت و بی‌نیازی برسند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به اثرات مهم و بی‌نظیر کتاب های انگیزشی روی زندگی و کسب و کارمان اشاره کنیم و سپس چند کتاب انگیزشی عالی و الهام‌بخش را معرفی کنیم. در صورتی که تمایل دارید ببینید کتاب های انگیزشی چه تأثیری روی شما می‌گذارند تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

تأثیر کتاب های انگیزشی روی زندگی ما

کتاب‌های انگیزشی واقعاً انگیزه‌دهنده، الهام‌بخش و تأثیرگذار هستند. این کتاب‌ها قدرتی در درون خودشان دارند که واقعاً سحرانگیز است و خواندن تنها چند صفحه از بعضی از این کتاب‌های انگیزشی می‌تواند کشش زیادی در افراد ایجاد و آن‌ها را به جایی بالاتر از آسمان‌ها ببرد. در ادامه این بخش از مقاله می‌خواهیم به اثرات و درس‌های شگفت انگیز کتاب‌های انگیزشی اشاره کنیم و نشان دهیم که برخی از این کتاب‌ها تا چه حد می‌تواند روی ما تأثیر بگذارد:

1. تخم ایمان به سخت‌کوشی و معجزه را در دل ما می‌کارد

اگر بخواهیم اولین تأثیر کتاب‌های انگیزشی را خیلی روشن و شفاف بیان کنیم، باید بگوییم کا کار اصلی این کتاب‌ها این است که تخم ایمان و باور را در دل افراد مختلف بکارد. این کتاب های انگیزشی به ما کمک می‌کنند که خودمان را باور کنیم و ایمان بیاوریم که ما هم می‌توانیم به موفقیت و پیروزی برسیم. اولین اصل موفقیت، سخت کوشی و ایمان است. این کتاب‌ها ما را توشیق می‌کنند که از کار و تلاش خسته نشویم و حس نکنیم که ما نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه خودمان دست پیدا کنیم. قطعاً هر کسی هدفی برای خودش تعیین کند، برای آن هدف برنامه‌ریزی، کار و تلاش کند و در این مسیر سرسختی به خرج دهد، قطعاً به هدف خودش می‌رسد و حتی اگر در این مسیر با شکست و مشکلات روبرو شود،چند نکته مهم را یاد گرفته است که همین چند نکته مهم می‌تواند موفقیت او را به صورت کامل تضمین کند. یکی دیگر از اثرات کتاب های انگیزشی این است که به ما یاد می‌دهد معجزه را باور کنیم. اگر از تمرین‌ها و نکاتی که در این کتاب‌ها بیان می‌شود، استفاده کنید، قطعاً از معجزه‌ای که در این کتاب‌ها بیان می‌شود، شگفت‌زده می‌‎شوید.

2. با خواندن کتاب های انگیزشی از زندگی دیگران تجربه می‌آموزیم

مطالعه کتاب های انگیزشی به ما کمک می‌کند که بفهمیم در این زندگی تنها نیستیم. افراد بسیاری مانند ما بوده‌اند که روزگار بر آن‌ها سخت می‌گذشته و زندگی تلخی را تجربه می‌کرده‌اند ولی با خواستن، مطالعه، یادگیری، تلاش مداوم و استمرار در سخت‌کوشی توانسته‌اند به هدف خودشان برسند و زندگی خود را متحول کنند. درست است که ایجاد تحول در زندگی کار آسانی نیست ولی با تلاش و کوشش قطعاً شدنی است. با مطالعه کتاب‌های الهام‌بخش و انگیزشی می‌توانیم سرگذشت برخی از انسان‌های سخت‌کوش و توانمند را مطالعه کنیم و از آن‌ها چیزهای زیادی یاد بگیریم.

استفاده از تجربیات این افراد واقعاً ارزشمند و گرامی است. اگر می‌خواهیم موفق شوید، حتماً از این تجربیات یاد بگیرید. شاید افراد دیگر اشتباهاتی در زندگی خود انجالم داده‌اند که شما با خواندن یک کتاب انگیزشی و آشنایی با تجربیات آن‌ها، یاد می‌گیرید که نباید آن کار را انجام دهید و این خودش نوعی موفقیت است.

3. شکست پایان راه نیست بلکه دریچه‌ای جدید روی به موفقیت است

یکی از درس‌های مهمی که کتاب های انگیزشی به ما می‌دهند این است که اگر تاکنون یک یا چند بار در کار شکست خورده‌ایم، دلیل نمی‌شود که آن کار را کنار بگذاریم و سراغ حوزه کاری دیگری برویم. شکست تازه آغاز راه است؛ زیرا نشان می‌دهد که ما در حوزه کاریمان یک نکته جدید و مهم را یاد گرفته‌ایم و یک گام از سایر رقبا جلوتر هستیم. وقتی شکست می‌خوریم، یاد می‌گیریم که یک سری کارها را نباید انجام دهیم؛ زیرا این کارها می‌تواند شکست و ناکامی برای ما به ارمغان بیاورد. در واقع با نگاهی عمیق و درست نسبت به شکست، می‌توان به راحتی درک کرد که شکست در واقع پلی به سوی موفقیت است.

  1. کتاب‌های انگیزشی به ما نگرش مثبت می‌بخشند

کتاب‌های انگیزشی یک تأثیر بسیار مهم دارد که همین یک تأثیر برای آباد کردن زندگی انسان‌ها کافی است. این کتاب‌ها به ما نگرش مثبت می‌بخشند و کاری می‌کنند که خودمان را باور کنیم. یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که هر تصوری که در مورد خودمان داشته باشیم، روزی به همان تبدیل می‌شویم و این قدرت نگرش مثبت یا منفی است. اگر نگرش مثبت داشته باشیم و دنیا را با یک عینک شفاف، تمیز و پاک ببینیم، قطعاً دنیا را زیبا خواهیم یافت و این زیبایی برای ما اتفاق می‌افتد ولی اگر نگرش منفی داشته باشیم و دنیا را با عینکی سیاه و کثیف ببینیم، قطعاً زندگی ما هم همین روند را در پیش می‌گیرد.

بنابراین لازم است با مطالعه کتاب های انگیزشی به خودمان در رسیدن به نگرش مثبت کمک کنیم. البته برای رسیدن به موفقیت، فقط داشتن نگرش مثبت و مثبت اندیشی کافی نیست و نیاز به تلاش و کار فراوان داریم ولی داشتن نگرش مثبت، یک اصل است که باعث می‌شود ما در فعالیت‌های خود متعهد و ثابت‌قدم شویم.

  1. به یاد می‌دهد که خودمان مسئول سرنوشت خودمان هستیم

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در کتاب های انگیزشی به آن پرداخته می‌شود این است که ما مسئول سرنوشت خودمان هستیم. به همین خاطر است که باید مسئولیت همه بخش‌های زندگی را بر عهده بگیریم و تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی و تلاش فراوان به یک زندگی مثبت و مفید دست پیدا کنیم. تا به اینجای کار تلاش کردیم به تأثیر مطالعه کتاب های انگیزشی روی زندگی و کسب و کار خود اشاره کنیم. در بخش بعدی مقاله قصد داریم به چند کتاب انگیزشی بی‌نظیر و جذاب بپردازیم که هر کدام از این کتاب های به تنهایی می‌تواند تأثیر مثبت زیادی روی زندگی ما بگذارد.

معرفی چند کتاب انگیزشی الهام‌بخش و ارزشمند

کتاب های انگیزشی الهام‌بخش و تأثیرگذار واقعاً کم نیست ولی یک سری از این کتاب‌ها به قدری تأثیرگذار هستند که می‌توانند تحولی عظیم و خارق‌العاده در مخاطب خود ایجاد کنند. ما در این بخش از مقاله به چند مورد از این کتاب‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. کتاب کفش باز اثر فیل نایت

کتاب کفش باز ( Shoe Dog ) یکی از کاب‌های انگیزشی عالی است که توسط فیل نایت، بنیانگذار برند معروف نایکی نوشته شده است. این کتاب اوایل سال 1395 توسط ائو منتشر شد. فیل نایت در این کتاب به بیان خاطرات و سرگذشت خود می‌پردازد و به روشنی می‌گوید که چگونه توانست این برند معروف را تأسیس کند و آن را تا این حد به معروفیت برساند. موفقیت او بر یک اصل مهم بنا شده است. وی می‌گوید:

من می‌خواستم متفاوت باشم و جهان را تحت تأثیر خود قرار دهم. من می‌خواستم برنده شوم.

فیل نایت ابتدا در ارتش آمریکا خدمت کرد ولی پس از یک سال بیرون آمد و دنبال ایده خودش رفت تا توانست در نهایت برند نایکی را راه اندازی کند. وی هم اکنون 30 میلیارد دلار دارایی خالص دارد و یکی از ثروتمندترین افراد جهان به حساب می‌آید.

کک

فیل نایت با بیان چالش‌ها، ناکامی‌ها و مشکلات خود در کتاب کفش باز کاری کرده است که این کتاب از یک کتاب بیوگرافی و زندگی‌نامه به یک کتاب انگیزشی تبدیل شود و مخاطبان را شیفته و مجذوب خودش کند. ممکن است این سوال پیش بیاید که چه شد که او دنبال راه اندازی یک برند در زمینه کفش رفت؟ فیل نایت در کتاب کفش باز دلیل این ماجرا را این‌گونه تعریف می‌کند:

من به دویدن، اعتقاد و علاقه داشتم و می‌دیدم که مردم هر روز چند صد مایل را به دنبال هدفی، به سرتاسر جهان، پرواز کنند. پس به این فکر کردم که می‌شود دنیا را زیباتر کرد و یقین داشتم که زیبا کردن دنیا، با تولید کفش‌های باکیفیت و زیبا، محقق‌شود.

مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از کتاب کفش باز بگیریم این است که هرگز نباید تسلیم شویم. برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق هیچ رمز و راز خاصی وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هرگز تسلیم نشوید. در صورتی که تمایل دارید خلاصه این کتاب ارزشمند را مطالعه کنید، کافی است به مقاله کتاب کفش باز در وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

2. کتاب نگرش یعنی همه چیز اثر جف کلر

کتاب نگرش یعنی همه چیز ( Attitude is Everything ) یکی از کتاب‌های انگیزشی بی‌نظیر است که با وجود کوچک و مختصر بودن می‌تواند به تنها زندگی ما را متحول کند. این کتاب از یک راز و حقیقت مهم پرده برمی‌دارد:

نگرشتان را عوض کنید، زندگی‌تان عوض می‌شود.

این راز نشان می‌دهد که نگرش چقدر در زندی ما تأثیر دارد و تا چه حد می‌تواند ما را به موفقیت نزدیک یا از آن دور کند. نویسنده این کتاب جف کلر(Jeff Keller) است. او در این کتاب از تجربه زیسته خود می‌گوید که چگونه توانست با تغییر نگرش و رسیدن به نگرش مثبت، زندگی خودش را به صورت کامل متحول کند و به زندگی ایده آل خودش برسد. جف کلر جمله بسیار زیبایی در این کتاب دارد که می‌گوید:

هیچ چیز نمی‌تواند فردی را که دارای نگرشی درست است از دستیابی به هدفش بازدارد. هیچ چیز در روی زمین نمی‌تواند به فردی که دارای نگرشی نادرست است کمک کند.

در این کتاب درس‌های ارزشمندی برای تمامی افراد وجود دارد که در ادامه به چند مورد  از این درس‌ها اشاره می‌شود:

  • یکی از نکاتی که در مورد موفقیت وجود دارد این است که موفقیت یک وضعیت کاملاً ذهنی است. فرد موفق پیش از آن‌که در دنیای بیرون موفق باشد، در دنیای درون خودش موفق است. تصور این افراد از خودشان، فردی موفق است.
  • یکی از نکات بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت، ایمان و باور داشتن است. اگر به موفقیت ایمان داشته باشیم، قطعاً به موفقیت می‌رسیم. ما اگر به چیزی ایمان داشته باشیم، بدون شک به هدفی که در ذهن خودمان داریم می‌رسیم؛ چون از راه‌های مختلف برای رسیدن به آن اقدام می‌کنیم. کسی که می‌خواهد به درآمد سالانه 30 هزار دلار برسد و این هدف را دائم در ذهن پرورش دهد، فقط آن دسته از موقعیت‌های شغلی را جذب می‌کند که او را به هدفی که در سر دارد می‌رساند.

کتاب نگرش یعنی همه چیز  در قالب یک جمله از هنری فورد درس مهمی به ما می‌دهد:

اگر فکر کنید که می‌توانید یا فکر کنید که نمی‌توانید، در هر صورت حق با شماست!

در صورتی که تمایل دارید خلاصه کتاب نگرش یعنی همه چیز را مطالعه کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید و از منو به بخش مجله و سپس وارد بخش معرفی شوید.

3. کتاب استیو جابز اثر والتر آیزاکسن

کتاب استیو جابز اثر والتر آیزاکسن یکی دیگر از کتاب‌های انگیزشی ارزشمند است که به سرگذشت استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل که امروز ارزشمندترین شرکت جهان است می‌پردازد. خواندن این کتاب انگیزشی و الهام‌بخش به تمامی کارآفرینان و صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌دهد. متن این کتاب به قدری روان و ساده نوشته شده است که اگر چند صفحه آغازین این کتاب را بخواهید، دیگر زمین گذاشتن آن بسیار مشکل و تقریباً غیرممکن است؛ زیرا متن کتاب کشش بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد و خواننده را با خودش همراه می‌کند. استیو جابز در این کتاب جمله بسیار ارزشمند و آموزنده‌ای دارد:

شما نباید یک شرکت را با هدف ثروتمند شدن راه اندازی کنید. هدف شما از ایجاد یک شرکت باید این باشد که چیزی بسازید که به آن اعتقاد و باور داشته باشید و شرکتی بنا کنید که جاودانه شود.

ککک

در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین درس‌های کتاب استیو جابز اشاره خواهیم کرد:

  • مهم‌ترین درسی که این کتاب به ما می‌دهد این است که باید با تمام توان در جهت عشق و علاقه خود تلاش کنیم و نباید در مسیر موفقیت کوتاه بیاییم. ما باید همواره دنبال بهتر کردن خودمان باشیم.
  • دومین درس این است که باید از محیط و افراد پیرامون خودمان یاد بگیریم. تمامی افراد درس‌هایی در زندگی خودشان دارند که این درس‌ها واقعاً ارزشمند و آموزنده است و می‌تواند زندگی ما را متحول کند.

در صورتی که تمایل دارید درس‌های کتاب استیو جابز اثر والتر آیزاکسن را مطالعه کنید، مقاله کتاب استیو جابز در همیار آکادمی را مطالعه کنید.

4. کتاب نه برای لقمه‌ای نان اثر کونوسوکه ماتسوشیتا

کتاب نه برای لقمه ای نان اثری ارزشمند از کونوسوکه ماتسوشیتا، بنیانگذار و خالق برند پاناسونیک است. آقای ماتسوشیتا به عنوان یک شخصیت خودساخته در دنیای کارآفرینی شناخته می‌شود که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند درس‌های زیادی به ما بیاموزد. کتاب نه برای لقمه ای نان یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در زمینه فلسفه موفقیت نوشته شده و پر از نکات ارزشمند و آموزنده است. اگر قرار باشد این کتاب را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم که آداب بازرگانی و اخلاق مدیریت را برای شما توصیف و تشریح می‌کند. او در این کتاب یک جمله ارزشمند دارد که می‌گوید:

مهم است به یاد بسپاریم که یک بازرگان شایسته باید یک شهروند ارجمند باشد. وفاداری به گروه زمانی فضیلت به شمار می‌رود که با اندیشه مدنی و دل‌بستگی برای هم‌نوعان سازگار باشد.

کککک

در این کتاب مباحثی مانند مدیریت منابع انسانی، استفاده از خرد جمعی(مشورت با کارکنان)، مدیریت خلاق و آفریننده، چالش و رشد و مسئولیت اجتماعی مطرح می‌شود. آقای ماتسوشیتا دیدگاه‌های خود پیرامون این مسائل را مطرح کرده است. در صورتی که تمایل دارید خلاصه کتاب نه برای لقمه‌ای نان را مطالعه کنید، کافی است به کتاب نه برای لقمه ای نان در همیار آکادمی مراجعه کنید.

برای مطالعه کتاب های انگیزشی با همیار آکادمی همراه شوید

مطالعه کتاب های انگیزشی همواره سودمند است و می‌تواند زندگی ما را تحت تأثیر خودش قرار دهد. همیار آکادمی به عنوان مجموعه‌ای برای یادگیری مهارت های جدید همواره تلاش کرده است که در کنار افزایش مهارت‌های تخصصی کاربران، به رشد فردی و توسعه شخصیتی آن‌ها هم کمک کند و از این رو بخش معرفی را راه اندازی کرده است. برای ورود به این بخش کافی است وارد وب‌سایت همیار آکادمی شوید. سپس از منو قسمت مجله را انتخاب کنید و از مجله، گزینه معرفی را انتخاب کنید. همیار آکادمی دوره‌های مختلفی دارد که به شما کمک می‌کند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید، آن را رشد و توسعه دهید و به درآمدی همیشه رویای آن را در سر داشتید برسید. برای آشنایی با دوره‌های همیار آکادمی و ثبت نام در آن‌ها کافی به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.