۰ نفر

علیرضا زالی:

وضعیت تهران کاملا بحرانی است

۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۵
کد خبر: 469875
وضعیت تهران کاملا بحرانی است

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با توجه به روند افزایشی ابتلا، روز‌های سخت‌تری در تهران پیش رو داریم، حتما محدودیت‌هایی اعمال می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، علیرضا زالی با اعلام اینکه شیب افزایش ابتلا به کرونا از دو هفته گذشته در تهران آغاز شده است، افزود: ابتدا تعداد مراجعه سرپایی و سپس بیماران نیازمند بستری و در مرحله بعد بیماران نیازمند به بخش مراقبت‌های ویژه و فوت بر اثر کرونا در پایان هفته گذشته افزایش یافت.

در این زمینه بخوانید

تهران در وضعیت پرخطر

زالی با بیان اینکه شرایط تهران از نظر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شرایط پرخطر و بحرانی است، گفت: براساس نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و ارایه مجوز به ستاد‌های استانی برای تعطیلی یک هفته‌ای بلافاصله ستاد مقابله با کرونای استان تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر کشور، تقاضای اعمال این تعطیلات را کرد.

او افزود: از آنجا که سقف این تعطیلات یک هفته است، در پایان هفته تحلیل‌های آماری و همه گیری شناسی (اپیدمیولوژیک) انجام می‌شود تا در زمینه ادامه و یا تعلیق احتمالی آن تصمیم گیری شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه در جهان رفتار‌های مراقبتی مردم دچار فراز و فرود می‌شود، گفت: از رسانه‌ها تقاضا داریم تا با ارتقای دانش و نگرش مردم با فرهنگ سازی در زمینه رعایت مراقبت‌های فردی (بازشستشوی دست ها، پرهیز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک) را در تمام اوقات به دقت مراعات کنند.

زالی با بیان اینکه هرچند استفاده از دولت الکترونیک و دورکاری از چند سال گذشته آغاز شده است، افزود: امیدواریم باتوجه به شرایط بحرانی کنونی فرهنگ استفاده از دولت الکترونیک و دورکاری ارتقا یابد.

او با بیان اینکه نامه‌هایی به تمام دستگاه‌های اداری، خدماتی، اجتماعی، انتظامی و نظامی در تهران به منظور استفاده از دورکاری در تمام موارد ممکن نوشته شده است، گفت: دورکاری موجب کاهش تردد در جامعه و همچنین ارتقای فرهنگ استفاده از آن در جامعه می‌شود.

زالی درباره اجرای طرح ترافیک نیز افزود: از آنجا که تحلیل سه هفته‌ای لغو طرح ترافیک همزمان با دورکاری و کاهش فعالیت کارمندان بود تحلیل دقیقی حاصل نشد، اما به نظر می‌رسد در کاهش تعداد سفر و حتی کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تاثیر چندانی نداشته باشد.

او اضافه کرد: تصمیم ما بر آن است که به جای لغو طرح ترافیک روش‌هایی اتخاذ شود تا تردد در شهر به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد با استفاده از روش‌هایی همچون دورکاری کاهش یابد.