۰ نفر

استخدام ۲۵هزار معلم و تعیین تکـلیف معلمان حق التدریس

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۳
کد خبر: 467753
استخدام ۲۵هزار معلم و تعیین تکـلیف معلمان حق التدریس

در قانون پیش بینی شده است که معلمان حق التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران طی شرایطی به استخدام در بیایند و این شرایط برای آموزشیاران منوط به پذیرش در آزمون استخدامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف وضعیت حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها گفت: موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار پیچیده است چرا که همواره تعهداتی متوجه آموزش و پرورش می‌شود که خارج از خواست ماست اما در مقررات و مصوبات مختلف عمل به آن  متوجه می‌شود، بنابراین به عنوان یک دستگاه اجرایی متعهد به اجرای مقررات بیرونی هستیم.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: در قانون پیش بینی شده است که معلمان حق التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران طی شرایطی به استخدام در بیایند و این شرایط برای آموزشیاران منوط به پذیرش در آزمون استخدامی است. در آزمون برگزار شده عده‌ای حد نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند که بنا بر قانون مقرر شد تا آنها را  به کار نگیریم و این موضوع باعث شد، آنها اعتراض کنند اما برای کاهش مسائل و مشکلاتی این افراد اصلاحیه پیشنهادی تهیه کردیم و در دستور کار هیات دولت است و سعی داریم شرایطی را  برای پذیرفته نشدگان دوره آموزشی در نظر بگیریم تا آنها امسال بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

حاجی میرزایی از استخدام و تبدیل وضعیت ۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تعداد ردیفی است که امسال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و مابقی در سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند، تاکنون در اجرای قانون کوتاهی نکردیم و بخشی از افراد هم پیش بینی شده بود که اگر در آزمون مردود شوند، قطع همکاری داشته باشیم که در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.