۰ نفر

تامین و توزیع واکسن مننژیت تا پایان مرداد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۵
کد خبر: 459246
تامین و توزیع واکسن مننژیت تا پایان مرداد

با توجه به اجباری بودن تزریق واکسن مننژیت برای مشمولان نظام وظیفه و به دنبال برخی گزارش‌ها مبنی بر کمبود این واکسن، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد که این سازمان مجوز واردات واکسن منیژیت را ارائه داده است و این واکسن تا پایان مرداد ماه توزیع خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از شروط اعزام سربازان برای خدمت نظام وظیفه، تزریق واکسن منیژیت است. واکسنی که به گفته برخی مشمولان خدمت سربازی این روزها کمیاب شده و گیر نمی آید. بر این اساس  حیدر محمدی- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو،  گفت: هر سال با درخواست وزارت بهداشت واردات واکسن مننژیت را انجام می‌دهیم.

برای آشنایی بیشتر به خبر مننژیت چیست مراجعه فرمایید.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر درخواست‌های لازم برای واردات واکسن مننژیت داده شده و معمولا تا نیمه ابتدایی سال سهمیه‌های واکسن را تحویل می‌دهیم. در حال حاضر سازمان غذا و دارو مجوز واردات واکسن مننژیت را ارائه داده است و ان شاءلله در هفته آینده یا نهایتا تا آخر مرداد ماه این واکسن توزیع می‌شود.

محمدی تاکید کرد: بنابراین مجوز واردات واکسن مننژیت به تعداد بسیار زیاد داده شده است و تا پایان مرداد ماه توزیع می شود. این واکسن‌ها در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته و توزیع می شوند.