۰ نفر

مهم‌ترین عوامل موثر در‎ ‎آتش‌سوزی‌های خانگی‎ ‎را بشناسید

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 448087
مهم‌ترین عوامل موثر در‎ ‎آتش‌سوزی‌های خانگی‎ ‎را بشناسید

چگونه از آتش‌گرفتن لوازم خانگی جلوگیری کنیم. اکثر خانه‌ها دارای لوازم الکتریکی زیادی اعم از اقلام کوچک آشپزخانه مانند توستر و مایکروویو تا لوازم بزرگی مانند لباسشویی و ماشین‌ظرفشویی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، این لوازم درحالی ‌که زندگی ما را ساده‌تر کرده‌اند، اما خطرات بسیاری را هم با خود به همراه آورده‌اند. یکی از آنها آتش‌گرفتن لوازم است. برای حفظ لوازم و سرمایه خود از خطر آتش‌سوزی نکات زیر را درنظر بگیرید.‎‌ اگر می‌خواهید مهم‌ترین عوامل موثر در‎ ‎آتش‌سوزی‌های خانگی‎ ‎را بشناسید و از آنها پیشگیری کنید، ‌خواندن این توصیه‌ها می‌تواند کمک‌تان کند‎.‎

   اگر دوشاخی با سه چنگک دارید، هرگز آن را در پریزی با دو سوراخ فشار ندهید.  از وجودنداشتن پارگی در سیم هم اطمینان حاصل کنید. سیم‌کشی را به‌طور منظم بررسی کنید.    چراغ‌هایی که چشمک می‌زنند، پریزهایی که با تماس دست گرم به نظر می‌رسند و دوشاخه‌هایی که کار نمی‌کنند، نشان‌دهنده مشکلی در سیم‌کشی هستند که باید سریعا رفع شود.

   لوازم برقی را از مناطق مرطوب، به‌ویژه نزدیک سینک ظرفشویی، حمام، زیرزمین و پارکینگ دور نگه دارید.

   لوازم برقی خود، به‌ویژه ماشین لباسشویی و ماشین‌ظرفشویی را  که با آب و برق به‌طور همزمان سروکار دارد، توسط سرویس کار مجاز نصب و تعمیر کنید.

   لباس، پرده‌ها و دیگر اقلام قابل احتراق را حداقل سه فوت از بخاری و دیگر وسایل گرمایشی دور نگه دارید. در زمستان لباس را مستقیما روی بخاری نیندازید.

   برای گرم‌شدن بیش از حد به بخاری نزدیک نشوید، به‌خصوص اگر لباسی از جنس پلاستیک یا پشم پوشیده‌اید.

   به چند راهی با اتصال دوشاخه‌های مختلف فشار بیش از حد وارد نکنید. اگر احساس می‌کنید چند راهی داغ شده است، تعدادی از دوشاخه‌ها را به مسیر دیگری متصل کنید.

    پس از استفاده از اتو آن را خاموش و از برق خارج کنید.

   زمانی که می‌خواهید بخوابید، یا درحال ترک منزل هستید، لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی را روشن نکنید.

   ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید و از اتصال سیم ارت اطمینان حاصل کنید.

   از مایکروفری که در آن خم شده است یا در بدنه تَرَک دارد، استفاده نکنید. هرگز آن را خالی روشن نکنید. داخل مایکروفر، در و نوارها را از هرگونه چربی و لکه پاک کنید.

    بیشترین آتش‌سوزی در آشپزخانه و در نزدیکی اجاق گاز روی می‌دهد.  . هرگز دستگیره و سایر مواد قابل اشتعال را در نزدیکی شعله رها نکنید.  

    هرگز در نزدیکی شعله از اسپری‌های قابل اشتعال مانند تمیزکننده‌ها و عطرها استفاده نکنید.

   در حین آشپزی لباس‌هایی با آستین بلند و گشاد نپوشید. اگر موهای بلندی دارید، در حین آشپزی آنها را ببندید.