۰ نفر

دلیل مهاجرت مهره‌های تلویزیون ایران به شبکه‌های خارجی +عکس

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۲
کد خبر: 444227
دلیل مهاجرت مهره‌های تلویزیون ایران به شبکه‌های خارجی +عکس

حضور چهره‌های آشنای صداوسیما در شبکه‌های تلویزیونی خارجی مخصوصا ایران اینترنشنال در حال عادی شدن برای مخاطبان است اما مرتضی غرقی، مجری صداوسیما هنوز با دیدن آنها در شبکه‌های دیگر غصه می‌خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح،  او در توئیت تازه‌ای نوشته: «دو خبرنگار ایرانی احمد صمدی و نیلوفر پورابراهیم را در تلویزیون اینترنشنال دیدم، فلاح و دو خبرنگار قبلی صداوسیما هم به لندن مهاجرت کرده‌اند، تاسف خوردم که چرا نیروهایی که از جیب ملت تربیت شده‌اند اکنون در خدمت دشمنان ملت هستند، چرا؟؟»

* یک: غرقی در حالی این توئیت را نوشته که نه پیوستن صمدی و پورابراهیم به ایران اینترنشنال چندان اتفاق تازه‌ای است و نه مهاجرت فلاح و بقیه خبرنگارها به لندن موضوعی است که تازگی داشته باشد. تا چند سال پیش گزارش‌های ارسالی از خبرگزاری صداوسیما را در برلین خبرنگاری با موها و چشم‌های روشن به نام احمدصمدی تهیه می‌کرد که به‌رغم تجارب نه چندان قوی‌اش در تهران به ماموریتی سه ساله به برلین آلمان اعزام شده بود.

بعد از تمام شدن ماموریت صمدی، خبرنگار دیگری به نام امیرشجاعی جای او را در برلین گرفت و دیگر خبری از صمدی و حضورش در برنامه‌های دیگر صدا و سیما نشد تا مدتی پیش که در برنامه‌های شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال دیده شد. اینطور که رسانه‌های اصولگرا مانند خبرگزاری فارس نوشته‌اند صمدی در مدتی که در آلمان بوده یک شرکت تجاری در ایران و آلمان ثبت کرده اما بعد از پایان ماموریتش به ایران برنگشته و مشغول انجام کارهای اقامتش شده. کمی بعد هم حکم اخراجش از صداوسیما صادر شده و صمدی که گویا ۳۰هزاریورو به صداوسیما بدهکار بوده ترجیح داده بدون پرداخت بدهی‌اش راهی لندن و شبکه ایران اینترنشنال شود.

* دو: خبر پیوستن نیلوفر بیانی به شبکه‌های آن طرف آبی از خبر صمدی هم قدیمی‌تر است. او که زمانی خبرنگار صداوسیما بوده قبل از ایران اینترنشنال هم مدتی در رادیو فردا کار می‌کرد.

1591433785-5e480c0ddb580

* سه: فلاح خبرنگار دیگری است که غرقی در توئیتش به او اشاره کرده است. او هم مدت‌ها پیش تصمیم گرفت که از ایران مهاجرت کند البته هنوز درهیچ شبکه خارجی دیده نشده است. ماجرای رفتن او هم چندان سرراست نبود. فارس در مورد فلاح نوشت:«خبر پیچیده که اسماعیل فلاح مدیر خبر سابق دفتر صداوسیما در لندن که مدت ۹ سال به صورت ماموریتی در این کشور حضور داشت و گزارش‌های ضد انگلیسی و ضد استکباری او شهره عام وخاص شده بود، بناست برای همیشه در این کشور بماند.

بعد از اینکه خبر مهاجرت فلاح به سرعت در فضای مجازی پیچید، او در پیج شخصی خود در فضای مجازی نوشت که نه مهاجرت کرده و نه پناهنده شده است بلکه به ماموریتی دیگر از طرف معاونت فضای مجازی سازمان رفته و قرار است گزارش‌های او را در فضای مجازی ببینیم. بعد از این اظهارنظر فلاح که آخرین مسئولیتش مجری ـ کارشناس شبکه خبر و در عین حال مدیر بخش فضای مجازی این شبکه بوده است، خبرنگار فارس این موضوع را از مسئولان ذی ربط در سازمان صداوسیما پیگیری کرد و در نهایت مشخص شد که آقای فلاح از تاریخ اول شهریور از معاونت سیاسی به معاونت فضای مجازی منتقل شده و در واقع کارمند این معاونت محسوب می‌شود.

همچنین در همین رابطه یک مقام آگاه در سازمان صداوسیما گفت: آقای فلاح از طرف سازمان برای اعزام به انگلستان ماموریتی ندارد و در مورد علت رفتنش باید خودش پاسخگو باشد. با پاسخ این مقام آگاه در صداوسیما مشخص می‌شود فلاح هیچ ماموریتی از طرف سازمان ندارد با اینکه تلاش بسیاری کرد تا رفتنش ماموریتی ظاهر شود.» یکی دیگر از خبرنگاران صداوسیما که قبل از فلاح مدیریت خبر دفتر لندن را برعهده داشت بهروز میرورزنده (همسر خواهرزاده اسماعیل فلاح ) بود که خیلی بی سروصدا پیش از فلاح در انگلستان ماندنی شد.

البته به همه این ها باید مزدک میرزایی را هم اضافه کرد که خودش داستان طول و درازی دارد . همچنین افراد دیگری هم از خبرنگاران سابق واحد مرکزی خبر سابق و خبرگزاری صداوسیمای فعلی بوده‌اند که یا بعد از بازنشستگی یا در پایان ماموریتشان خارج از کشور را برای زندگی خود و خانواده برگزیده‌اند. افرادی مثل یدالله(سعید) شاهسون که بعد از بازنشستگی همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده است.