۰ نفر

استاندار قم: برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا آماده باشید

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۵۷
کد خبر: 427701
استاندار قم: برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا آماده باشید

استاندار قم گفت: این استان تاکنون عملکرد مطلوبی در زمینه کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته است ولی باید آمادگی کامل برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا در قم همچنان وجود داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "بهرام سرمست" روز یکشنبه در ستاد پیشگیری هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، با تاکید بر هم افزایی بخش های مردمی و دولتی در مسیر مدیریت مبارزه با بیماری کرونا گفت: بسیج همه ظرفیت ها در دستور کار مدیریت استان است.

وی طرح فاصله گذاری اجتماعی و بسیج ملی را ۲ سیاست مهم دولت در زمینه مدیریت کرونا دانست و تصریح کرد: در راستای سیاست فاصله گذاری اجتماعی بخش نامه های ستاد ملی کرونا در دستور کار مدیران استانی است.

سرمست با تاکید بر برخورد با هر گونه کم کاری دستگاه های دولتی در این ایام گفت: هیچ گونه کم کاری در ایام تعطیل از مدیران دولتی پذیرفته نیست ضمن اینکه فعالیت تمام اعضای ستاد بحران استان شبانه روزی است و تعطیلی ندارد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا امروز ۱۰ فروردین۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی‌شده براثر این بیماری به ۳۸۳۰۹ مورد رسید.

بر اساس این گزارش متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ تن رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.