۰ نفر

پلمب ۴۴۸ انبار و داروخانه به دلیل احتکار

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبر: 427499
پلمب ۴۴۸ انبار و داروخانه به دلیل احتکار

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به پلمب ۴۴۸ انبار و داروخانه به دلیل احتکار تجهیزات پزشکی، گفت: پلیس برای حفظ جان هموطنان عزیز و کمک به جامعه پزشکی نسبت به افراد بی‌توجه به قانون فاصله‌گذاری اجتماعی هیچگونه گذشت و تسامحی نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار احمد نوریان در تشریح تشریح رویکردهای پلیس در عرصه مقابله با شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: همزمان با گسترش و پررنگ شدن تهدید ویروس کرونا، پلیس با تشکیل قرارگاه بهداشتی ـ درمانی امام رضا (ع) در کنار وظایف محوله و تخصصی با تمام امکانات و تجهیزات تلاش کرد همراه با جامعه پزشکی و پرستاری به صورت روزآمد، وظایف جدیدی، متناسب با شرایط در دستور کار خود قرار دهد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس در عین حال که مأموریتهای اصلی خود مانند مدیریت راهها و ترافیک، پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با مجرمان، تأمین امنیت عمومی از مرزها تا شهرها و روستاهای دورافتاده را برعهده دارد از همان لحظات اولیه شیوع کرونا با برآورد و پیش‌بینی‌های سناریوهای احتمالی برای اتفاقات پیش‌رو، برای حفظ سلامت مردم، حمایت از جامعه پزشکی همچنین تأمین بهداشت کارکنان و اماکن نیروی انتظامی اقدامات مختلف و متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پلیس در گام نخست به علت حضور و ارتباطات اجتماعی وسیع برای مدیریت خدمات‌دهی به مردم با بکارگیری تمام ظرفیتهای بهداشتی و ایمنی، حفظ سلامت پرسنل، پاکسازی و ایمن‌سازی اماکن و مجموعه‌های نیروی انتظامی را در سراسر کشور در دستور کار قرار داد البته در این اثنا تعدادی از همکاران به هنگام اجرای مأموریت مقابله با شیوع ویروس کرونا به شهادت رسیدند که برای این عزیزان و همه درگذشتگان از خداوند منان طلب مغفرت و آمرزش داریم

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: حمایت از طرحهای پیشگیرانه در زمینه سلامت فردی و همگانی شامل طرحهای تغییر ساعات و کیفیت خدمات عمومی پلیس در مراکز وابسته، کمک به ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و شهری و حمایت از پویش مردمی در خانه بمانیم از جمله رویکردهای پلیس در عرصه مقابله با شیوع بیماری کرونا است.

گندزدایی 5834 نقطه شهری توسط یگان‌ویژه

وی افزود: برای نمونه یگان‌ویژه پلیس با استفاده از خودروهای آب‌پاش و تجهیزات سم‌زدایی نسبت به ضدعفونی معابر، اماکن، خیابانها، تجهیزات و ناوگان شهری اقدام کرد که در این رابطه از 11 اسفندماه 98 تا هفت فروردین ماه سال جاری با مشارکت سه هزار و 420 نفر از کارکنان یگان‌ویژه و بهره‌گیری از 598 خودرو، پنج هزار و 834 نقطه در 68 شهر بزرگ و کلان‌شهر گندزدایی شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه در این طرح تقریباً 10 هزار کیلومتر از معابر با استفاده از سه میلیون و 34 هزار لیتر محلول، ضدعفونی شد، گفت: همچنین معاونت بهداشت و درمان نیروی انتظامی (بهداد) در راستای کنترل شیوع بیماری کرونا ضمن پاسخگویی شبانه‌روزی از طریق سامانه 165 به ارائه خدمات غربالگری، بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی در بیمارستانها و 34 کلینیک نیروی انتظامی پرداخت.

نوریان یادآور شد: در قالب این طرح بیش از 70 تیم مراقبتی متشکل از پزشکان، پرستاران و کارشناسان بهداشت همراه با 103 دستگاه آمبولانس ساماندهی شده و با ایجاد ایستگاه‌های سلامت و تب‌سنجی در استانها، بیش از 500 تن محلول ضدعفونی، دو میلیون و 500 هزار جفت دستکش و 600 هزار عدد ماسک توزیع شد.

سخنگوی پلیس با اشاره به اینکه رویکرد دیگر پلیس در موضوع کرونا، تقویت مأموریتهای انتظامی مرتبط با مدیریت بحران بود، افزود: از جمله این رویکرد، مقابله با قاچاق و احتکار کالاهای بهداشتی، تأمین امنیت روانی جامعه از طریق مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای و آلودگی‌های فضای مجازی و نیز برخورد با شایعه‌سازان و جریانهای انحرافی در شبکه‌های اجتماعی بوده که باعث برهم خوردن نظم عمومی و ایجاد ناآرامی و تقویت بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به لطف خدا با ایثارگری جامعه پزشکی و تلاش دلسوزانه همکارانم در پلیسهای امنیت اقتصادی، مرزبانی، امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استانها، پلیس فتا و یگان‌ویژه شاهد شکل‌گیری نوعی پذیرش و مشارکت اجتماعی در مقابله با این ویروس در سطح جامعه هستیم، گفت: بحمداله بازار و نظام توزیع اقلام بهداشتی سامان گرفته و ان‌شاءالله با رعایت بیشتر مقررات و توصیه ها توسط هموطنان شاهد مهار و کنترل بیماری کرونا خواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: پلیس با انجام ساعتها کار اطلاعاتی و عملیاتی در طول این ایام تا روز 6 فروردین سال جاری موفق به کشف حدود 147 میلیون عدد انواع لوازم و اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، شیلد (محافظ صورت)، دو میلیون و 496 هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی‌کننده و 204 تن انواع پودر لباسشویی شده که با دستور مقامات قضائی به نمایندگان مراجع ذیربط برای توزیع در جامعه تحویل داده شده است.

پلمب 448 انبار و داروخانه به دلیل احتکار تجهیزات پزشکی

نوریان با بیان اینکه برای کشف این اقلام 9 هزار و 370 باب اماکن عمومی در سطح کشور توسط مأموران پلیس مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد 448 باب انبار و داروخانه به دلیل احتکار تجهیزات پزشکی و بهداشتی پلمب شد، گفت: در این راستا 41 خودرو توقیف و با تشکیل 742 پرونده قضائی، 787 متهم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به تهدیدات اجتماعی و رسانه‌ای این روزها معاونت اجتماعی خود با مشارکت اصحاب رسانه،  کارشناسان انتظامی و پلیس فتا، صاحب‌نظران علوم ارتباطات، مدیریت رسانه، روانشناسان، جامعه‌شناسان و همکاری صدا و سیما اقدام به اطلاع‌رسانی، تولید و انتشار انواع برنامه‌های تلویزیونی ، محصولات خبری و رسانه‌ای کرده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد: این تولیدات شامل انواع اینفوگرافهای آموزشی، فیلم، کلیپ، مستند، پوستر، بولتن، اقلام تبلیغاتی و آموزشی بوده که بخشی از آن تاکنون به سمع و نظر مردم شریف رسیده است.

فاصله‌گذاری اجتماعی والزامات پلیس

سخنگوی پلیس با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد روز جمعه با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش تماس و ارتباط میان افراد برای جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات، ترددها و مسافرتهای جاده‌ای و شهری آغاز شده، گفت: ورودی و خروجی شهرها تحت کنترل کامل پلیس است و به هیچ عنوان به شهروندان اجازه خروج از شهر داده نمی‌شود و صرفاً ساکنان بومی اجازه ورود به شهر را خواهند داشت.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم هیچگونه سفری را برنامه‌ریزی نکنند، عنوان کرد: از مسافران عزیز نیز می‌خواهیم هر چه سریعتر به محل سکونت خود بازگردند، در اینجا هشدار می‌دهیم که پلیس برای حفظ جان هموطنان عزیز و کمک به جامعه پزشکی نسبت به افراد بی‌توجه به قانون فاصله‌گذاری اجتماعی هیچگونه گذشت و تسامحی نخواهد داشت.

معاون اجتماعی پلیس خاطرنشان کرد: بنابراین مأموران پلیس، رانندگان متخلفی را که قصد سفر داشته، به شهر خودشان بازگردانده و خودروی آنهایی را که در شهرهای غیربومی تردد می‌کنند، به مدت یک ماه توقیف می‌کند ضمناً این افراد باید مبلغ 500 هزار تومان هم جریمه پرداخت کنند.

وی افزود: برابر آنچه که در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به نیروی انتظامی تکلیف شده فعالیت تمام واحدهای صنفی غیر از نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، فروشگاه‌های مواد غذایی، خوراکی و اصناف تأمین‌کننده مایحتاج ضروری که اسامی آنها در این طرح اعلام شده، ممنوع است و پلیس با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

نوریان یادآور شد: با توجه به اینکه درحال حاضر فشار مضاعفی بر دوش پزشکان، پرستاران و پلیس به عنوان خط مقابله با شیوع و درمان مبتلایان به بیماری کرونا قرار دارد از تمام مردم عزیز تقاضا می‌کنیم در خانه بمانند و خویشتنداری کننند و ان‌شاءالله این بلا به قدرت و عنایت الهی و به یومن قدوم گوهرهای عزیز ماه شعبان به زودی رفع شود.