۰ نفر

٨ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده «زرآباد» اعزام شدند

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۲۹
کد خبر: 419312
٨ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده «زرآباد» اعزام شدند

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی وقوع زلزله شامگاه یکشنبه در حوالی «زرآباد» این استان، هشت تیم دیگر امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید رهبر با اشاره به اینکه اعضای این تیم‌ها از میان امدادگران هلال‌احمر جنوب استان هستند، بیان کرد: نیروهای امدادی از استان‌های همجوار نیز در حال آماده‌باش برای اعزام به این منطقه هستند که به زودی تعداد این تیم‌ها نیز اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: ١٧ تیم امدادی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از صبح امروز در منطقه قطور فعالیت دارند تا خسارت‌ها را ارزیابی و امکانات لازم را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهند.
وی تاکید کرد: هلال‌احمر استان با هدف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده از نخستین ساعات وقوع زلزله قطور در آماده‌باش کامل قرار دارد.
بر اساس این گزارش، ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه‌شب مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری زرآباد در عمق ۲۸ کیلومتری زمین را گزارش کرد.

این زلزله در ۲۱ کیلومتری زرآباد،  ۲۵ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری قره ضیالدین در استان آذربایجان‌غربی رخ داد و بر اساس اطلاعات اولیه تلفات جانی و خسارت گسترده در پی نداشت.