۰ نفر

توزیع، خرید و فروش "ماسک‌های پزشکی" ممنوع شد

۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 419174
توزیع، خرید و فروش "ماسک‌های پزشکی" ممنوع شد

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی ممنوع است؛ هموطنان می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا شانه‌ساز اظهار کرد: نظر به شرایط موجود، بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، واحدهای صنفی، شرکتهای پخش دارویی، عرضه‌کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: بر این اساس هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی ( بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n95 و n99 توسط تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکتهای پخش دارویی و غیره تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالاهای موجود صرفاً قابل فروش به هیئت امنای صرفه جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

به گفته معاون وزیر بهداشت؛ توزیع انواع ماسک تنها از طریق هیئت امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند.

شانه‌ساز خاطرنشان کرد: طبق این ابلاغیه، داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

وی ادامه داد: تولید‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکتهای پخش دارویی باید کالاهای خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیئت امنای صرفه جویی ارزی عرضه کنند.

‌شانه‌ساز با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمتهای نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است هموطنان می‌توانند موارد تخلف را با شماره 135  به سازمان تعزیرات اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.