۰ نفر

داروخانه فرصت طلب چینی نقره داغ شد

۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 413329
داروخانه فرصت طلب چینی نقره داغ شد

نهاد نظارت بر بازار شهری پکن اعلام کرد، یکی از داروخانه پایتخت چین به دلیل افزایش ۶ برابری قیمت ماسک در جریان شیوع ویروس کرونا مبلغ ۳ میلیون یوان معادل ۴۳۴ هزار و ۶۳۰ دلار جریمه شده است.

 

به گزارش رویترز، نهاد نظارت بر بازار شهری پکن اعلام کرد، یک داروخانه پایتخت چین به دلیل افزایش 6 برابری قیمت ماسک در جریان شیوع ویروس کرونا مبلغ 3 میلیون یوان معادل 434 هزار و 630 دلار جریمه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ویروس کرونای جدید که شیوع آن اواخر سال گذشته میلادی از شهر ووهان در مرکز چین آغاز شد تاکنون موجب مرگ 132 نفر و ابتلای حدود 6 هزار نفر در چین شده است.

رگولاتور تنظیم بازار پکن در سایت خود اعلام کرده که قبض جریمه 3 میلیون یوانی برای داروخانه جیمین کانگتای پکن به دلیل افزایش قیمت ماسک های ان95 صادر شده است.

این داروخانه قیمت هر بسته از این ماسک ها را به 850 یوان افزایش داده در حالی که قیمت خرید آنلاین این ماسک تنها 143 یوان است.

از روز پنجشنبه، رگولاتور تنظیم بازار شهر پکن تحقیقاتی را در مورد 31 مورد افزایش قیمت ماسک را آغاز کرده است. در شهر شانگهای، پایتخت تچاری چین نیز رگولاتور تنظیم بازار این شهر یک داروخانه را به دلیل فروش ماسک های غیراستاندارد پلمب کرده است. همچنین این داروخانه موظف شده وجوه دریافتی از مشتریان را مسترد و ماسک های بی کیفیت را معدوم نماید.