۰ نفر

تکذیب ‌زندگی در سرویس بهداشتی!

۱ دی ۱۳۹۸، ۶:۳۰
کد خبر: 403688
تکذیب ‌زندگی در سرویس بهداشتی!

موکتی روی کاشی‌های سرد، فرش زیرپایشان است و سرویس بهداشتی به فضای زندگیشان تبدیل شده. این را فیلم کوتاهی که از زندگی زنی 60 ساله و پسر 36 ساله‌اش گرفته شده، نمایش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، فیلمی که در چشم برهم زدنی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد تا بار دیگر مسئولان دست به‌کار شوند و موضع‌گیری کنند. اما این بار معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر صحت فیلم مذکور یعنی سکونت این مادر و فرزند در سرویس بهداشتی را تکذیب می‌کند.

منصور احمدی می‌گوید: به محض مشاهده فیلم کوتاه در فضای مجازی، تیمی متشکل از مددکاران و روانشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی به محل مورد نظر اعزام شدند. اما بررسی‌های کارشناسان اورژانس اجتماعی نشان داد که این خانواده تنها در لحظه فیلمبرداری، در سرویس بهداشتی حضور داشتند و محل زندگی آنها یک اتاق در بوستان شهدای گمنام شهر عالیشهر است.

اومی افزاید: با وجود اینکه در صورتجلسه نیروی انتظامی هم به سکونت نداشتن این دوفرد در سرویس بهداشتی تأکید شده اما گروهی از اورژانس اجتماعی در محل استقرار یافتند تا در صورت مراجعه آنها اقدامات حمایتی لازم صورت بگیرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر  معتقد است این مادر و پسر توسط گروهی برای تشویش اذهان عمومی در آن محل حضور یافتند.

او اظهار می‌کند: با توجه به اینکه نیروی انتظامی این افراد را نیافته است و نیروهای اورژانس اجتماعی هم با وجود پرس و جوهای مکرر نتوانسته‌اند آنها را بیابند و همچنین افراد محلی از حضور و زندگی آنها در سرویس بهداشتی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند به‌نظر می‌رسد که گروهی تلاش می‌کنند با بزرگنمایی مشکلات این دو نفر و به تصویر کشیدن ماجرایی غیرواقع احساسات عمومی را جریحه دار کنند.

با همه این اوصاف یک تیم از نیروهای اورژانس اجتماعی همچنان در محل حضور دارند تا به محض مراجعه آنها به این محل یا کسب اطلاعات اقدامات حمایتی لازم را انجام دهند.

احمدی می‌گوید: بررسی‌های پرونده مددکاری این دو نفر نشان می‌دهد که آنها در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر خانه دارند اما در آنجا سکونت نمی‌کنند و مدام از شهری به شهر دیگر کوچ می‌کنند. برای مثال چندی پیش آنها در خوزستان و پس از آن در شهرهای دیگر استان بوشهر دیده شده‌اند.

این درحالی است که برای این خانواده در سازمان بهزیستی پرونده مددکاری تشکیل شده است. بنابراین اگر آنها واقعاً نیازمند حمایت و کمک بودند در خانه خود می‌ماندند و از کمک‌های بهزیستی و خیرین استفاده می‌کردند.‌

او با اشاره به اینکه مجوز‌های لازم از دادگستری اخذ شده است عنوان می‌کند: هماهنگی‌های لازم برای پذیرش این زن در مرکز سالمندان انجام شده و مجوز لازم اخذ شده است. شرایط پذیرش پسر ۳۶ ساله او در بیمارستان به‌دلیل ابتلا به بیماری خفیف اعصاب و روان هم مهیا شده است. از این‌رو به محض یافتن آنها اقدامات حمایتی انجام خواهد شد.

شهردار عالیشهر نیز زندگی این مادر و پسر در سرویس بهداشتی را تکذیب کرده و می‌گوید: آنها در اتاقی در پارک شهدای گمنام سکونت داشتند، اما به‌دلیل نامناسب بودن شرایط چندین نوبت از سوی خیران و مسئولان خانه‌هایی برای سکونت آنها پیشنهاد شد. حتی اخیراً صاحب یک باغ در حومه عالیشهر پیشنهاد زندگی در باغ همراه با سرایداری را به این مرد 36 ساله داد اما او نپذیرفت و اجاره باغ به‌صورت کامل را شرط سکونت در باغ عنوان کرد.

مهدی قائدی افزود: این مرد زندگی در هیچ یک از خانه‌های پیشنهادی را هم نپذیرفت چرا که اصرار داشت این خانه‌ها به نامش شود.‌‌