۰ نفر

مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی تمدید شد

۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷
کد خبر: 396416
مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی تمدید شد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به درخواست دانشگاه‌ها، مهلت ثبت و ارایه لیست وام‌ها و تسهیلات دانشجویی نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۹ تا پایان آذرماه تمدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمدید مهلت پرداخت و ثبت وام‌ها و تسهیلات دانشجویی مربوط به نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۹ خبر داد.

وی گفت: پیش از این طی جدولی، زمان‌بندی تسهیلات نیمسال اول سال تحصیلی جاری به دانشگاه‌ها اعلام و در آن، زمان‌بندی آغاز و پایان ثبت نام و ثبت تسهیلات ابلاغ شده بود.

سجادی ادامه داد: برای ارایه تسهیلات نیم سال جاری، تغییراتی در سامانه مربوط به ثبت نام تسهیلات ایجاد شده بود و همچنین از دانشگاه‌ها خواسته شده بود که حتماً به سامانه تبادل اطلاعات وزارت علوم تحقیقات و فناوری متصل شوند.

به گفته وی، امسال همه دانشجویان برای ثبت نام وام باید درخواست خود را در سامانه دانشجویی ثبت می‌کردند و دسترسی به این امکان هم از ۱۵ مهرماه آغاز شده بود. در همین سامانه، هنگام ایجاد پرونده وام، دانشگاه استعلام مشخصات فردی دانشجو و ضامن را از سازمان سامانه ثبت احوال انجام می‌داد و در نهایت قرار بود دانشگاه‌ها پس از ثبت اطلاعات متقاضیان لیست‌های وام‌های درخواستی را در بازه تعیین شده ارائه کنند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: با اینکه زمان ثبت برخی از این وام‌ها به پایان رسیده است، اما با توجه به تغییرات سیستمی امسال، برخی دانشگاه‌ها درخواست کردند که مهلت ثبت تسهیلات تمدید شود و برای مساعدت با دانشگاه‌ها این زمان تا آخر آذر ماه تمدید شده است.

مبلغ وام‌های دانشجویی برای نیم‌سال جاری به شرح زیر است.

1094101_455