۰ نفر

رقیب اصلی ارتش و سپاه از زبان سرلشکر موسوی

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۰
کد خبر: 388440
 رقیب اصلی ارتش و سپاه از زبان سرلشکر موسوی

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش و سپاه امروز نه تنها رقیب یکدیگر نیستند بلکه در اوج همبستگی و هم‌افزایی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مراسم گرامی‌داشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و همچنین رونمایی از کتاب‌های «فرهنگ دفاعی ارتش مبتنی بر رهنمودها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا»، «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» و مستندهای تلویزیونی «رویای ناتمام»، «یونیفرم»، «جای پای فرهاد» و «منفی سی و هشت درجه» و کتاب صوتی «یادنامه شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی» برگزار شد.

امیر سرلشکر موسوی در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع)، گفت: همه باید بر روی چهار ارزش شناخته شده‌ ارتش محکم بایستیم و نگذاریم هرگز سست شود.

وی با بیان اینکه نقش سازمان عقیدتی سیاسی در الگو شدن ارتش بسیار تعیین کننده بود، گفت: می‌دانم که همه دل‌ها اکنون بین نجف تا کربلا است. بنابراین امیدواریم توفیق شود تا در سال‌های آینده در چنین روزی حد فاصل نجف تا کربلا به غبار قدم‌های زائران اباعبدالله الحسین (ع) متبرک شویم.

فرمانده کل ارتش ضمن تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی بین ارتش و سپاه، خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز نه تنها رقیب یکدیگر نیستند بلکه در اوج همبستگی و هم‌افزایی هستند. رقیب ما، «ماموریت» ما است. ما قرار است نظام و کشور را حفظ کنیم و باید ببینیم که نظام کجا ایستاده و ما کجا ایستاده‌ایم؛ باید دنبال نظام بدویم و دغدغه ما این باشد که آیا از جهات مختلف برای حفظ نظام به توانمندی‌های لازم رسیده‌ایم یا خیر؟

سرلشکر موسوی موضوعات «انقلاب، نظام، ایران و فرماندهی معظم کل قوا» و «تهدیدات در راس آن‌ها آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی» را دو موضوع اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: وظیفه ما دفاع از موضوع اول در برابر موضوع دوم است و همانگونه که امام(ره)  فرمودند هر چه فریاد دارید را باید بر سر آمریکا بکشید.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با تأکید بر دو موضوع انقلابی‌گری و دمیدن روح امید در خود و دیگران عنوان فرمودند که «انقلابی‌گری» از «نظام اسلامی» تا ابد تفکیک‌ناپذیر خواهد بود به عبارت دیگری این نظام و این مدیریت باید انقلابی بماند و شور انقلابی تا ظهور امام عصر (عج) ادامه داشته باشد. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این روحیه در ارتش پایدار بماند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد، دمیدن روح امید در خود و دیگران و دور کردن ناامیدی و یاس از خود و دیگران است، تصریح کرد: همه باید برای ایجاد آرامش و امید در بین کارکنان ارتش، نیروهای مسلح و جامعه تلاش کنند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مقام معظم رهبری از قبل و بعد از انقلاب بسیار تاثیرگذار بود و واقعا وجود معظم له نعمت بزرگ خداوند امروز روی کره زمین است که بیش از همه نصیب ما شده و چقدر این وجود مبارک جای شکر دارد.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب، دشمنان با حساب و کتاب دقیق می خواستند ارتش نباشد، گفت: این ارتش در یک کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که خود الگویی در تاریخ برای جهانیان است، به جایی رسیده که فرماندهی معظم کل قوا می‌خواهند از ارتش، «الگو» به جامعه معرفی کنند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: هنگامی که مقام معظم رهبری در دیداری که به مناسبت ۲۸ فروردین با ایشان داشتیم بیاناتی مبنی بر قابلیت معرفی کردن ارتش جمهوری اسلامی ایران به ملت‌های اسلامی عنوان فرمودند، بسیار شکرگزار شدم چرا که این همان معرفی الگو بود.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه در الگو شدن ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نقش تعیین کننده و اصلی و اول را دارد، خاطرنشان کرد: ما باید شکر گزار خداوند منان باشیم و به روح بزرگ معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) درود بفرستیم و به خاطر وجود مبارک فرمانده معظم کل قوا شکرگزار باشیم که چنین سازمان پربرکتی را پایه‌گذاری کردند.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همان سال ۵۸ برای دفاع از انقلاب وارد میدان شد و به مرور زمان ارزش‌های انقلابی در ارتش پا گرفت و بخش قابل توجه و تعیین کننده این اتفاق نیز به برکت تأسیس و حضور سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بود.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم که طرح‌های فرهنگی مصباح در ارتش اجرایی شود، گفت: طرح‌های مصباح تقریبا حرف کاملی برای همه نیازها در حوزه تعالی معنوی و بصیرتی است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه همه باید برای تحکیم و ارتقا معنویت محوری، انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکنان ارتش کار کنیم، گفت: فراموش نکنیم که این ۴ ارزش شناخته شده‌ ارتش است و باید روی آن بایستیم و نگذاریم هرگز سست شود.

وی به آسیب‌های موجود در فضای مجازی اشاره کرد و از روحانیت خواست تا در خصوص احکام شرعی حوزه فضای مجازی ورود کند چرا که خیلی‌ها به احکام فضای مجازی آگاه نیستند و به همین دلیل بسیاری از افراد دچار مشکلات فراوانی در حوزه‌های شخصی، خانوادگی و خدمتی شده‌اند.

فرمانده کل ارتش توجه کارکنان ارتش به شعائر مذهبی را مطلوب توصیف و تصریح کرد: باید ابتکار، خلاقیت و همت خود برای جذب حداکثری به سمت مساجد را بکار بگیریم چرا که اگر از پیر تا جوان ما به سوی مساجد جذب شوند و آنجا را محل امن، تقویت روحیه و رفع مشکلات ببینند، برای ما و اجرای بهتر مأموریت‌های محوله بسیار مفید خواهد بود.

رسرلشکر موسوی با بیان اینکه سبک زندگی مد نظر مقام معظم رهبری  خیلی در کشور مظلوم واقع شده است، گفت:  سبک زندگی مد نظر فرماندهی مظعم کل قوا کلید حل بسیاری از مشکلات ما و نردبان ارتقا در بسیاری از حوزه‌ها است که همه با برای اجرا و نهادینه شدن آن باید کار کنیم.

همچنین حجت الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز با بیان اینکه تمام هدف این سازمان ارتقاء معنویت محوری و توان رزمی کارکنان ارتش است گفت: سازمان عقیدتی سیاسی در خدمت ارتشی است که این ارتش در خدمت اسلام، قرآن و نظام و ارزش های اسلامی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش به رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و قرار دادن آن‌ها به عنوان چراغ راه در مسیر گام دوم انقلاب، افزود: اکنون به مرحله ای رسیده‌ایم که ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل به معنویت محورترین ارتش جهان شده است.  

در ادامه سردار سه‌دهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با اشاره به نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ۴۰ سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و مردم شریفمان به جایگاه والای ارتش انقلابی، معنویت محور و حزب‌الله مزین و توفقیات متعددی کسب کرده است، ناشی از کارکرد عقیدتی سیاسی  و ارتش ولایی و همکاری بی بدیل مجموعه فرماندهان با آهنگ معنویت اسلامی است.

وی ادامه داد: اکنون به سطحی از قدرت دفاعی رسیده ایم که تمام گزینه های روی میز دشمن به زباله‌دان تاریخ ریخته شده است. دشمن حتی جرات رویارویی با قدرت ایران اسلامی را هم ندارد. این بازدارنگی ناشی از تدابیر ولایت فقیه در ۴ دهه گذشته برای نیروهای مسلح است که به منصه ظهور رسیده است.

در این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ خلبان سید حمید واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش حضور داشتند.